حمایت از تولید و اشتغال از برنامه های مهم دولت است

جهانی با اشاره به برنامه های دولت در راستای حمایت از تولیدو اشتغال، گفت: ۸۸ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان از محل موضوع تبصره ۱۸ بودجه در سال جاری، به استان اختصاص یافت .

« علی جهانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: حمایت از تولید و اشتغال گسترده و مولد در قالب دستورالعمل بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400پی گیری می شود.

 

 

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق دو بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید استان 88 میلیارد 200 میلیون تومان به استان ابلاغ و تخصیص یافته که کمیته مرتبط و تخصصی در استان تشکیل و در سه حوزه سلامت ، ورزش و فرهنگ و ارشاد طرحهای مرتبط با همکاری دستگاههای مربوطه در حال شناسایی و بررسی هستند .

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به سهم هر بخش از این اعتبارات اشاره کرد و گفت: از این اعتبارات ابلاغی 30 میلیارد تومان در بخش فعالیت های خدماتی مبتنی بر زنجیره ارزش در 22 رسته اولویت دار اختصاص یافته است .

 

وی افزود: همچنین 25 درصد از این اعتبارات استانی به شرکت های تعاونی اختصاص دارد که باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی حوزه های مختلف اقتصادی استان در این راستا هزینه شود.

 

جهانی به توسعه مشاغل خانگی در استان اشاره و تصریح کرد: مقرر شده تا بنیاد برکت نسبت به شناسایی و معرفی طرح‌های مشاغل خانگی به کمیته فنی اقدام کند که در این استان نیز 17 میلیارد تومان در این حوزه هزینه خواهد شد .

 

وی با بیان این‌که متقاضی دریافت تسهیلات از منابع پیش بینی شده ، می­بایست حداقل 20 درصد از میزان سرمایه گذاری طرح پیشنهادی را تامین کند، اظهارکرد: میزان تسهیلات برای کسب و کارهای خرد و خانگی تا سقف 100 میلیون تومان و برای سایر طرح­‌ها تا سقف 150 میلیون تومان به ازای هر شغل جدید تعهد شده قابل پرداخت بوده و مابقی سرمایه مورد نیاز طرح(به استثنای سرمایه در گردش) می­‌بایست به­ عنوان سهم آورده توسط خود متقاضی تامین اعتبار شود.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به شناسایی 45 طرح در این حوزه ها با همکاری دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت: این طرحهای اقتصادی با مبلغ 33 میلیارد تومان شناسایی و در کمیته فنی این اداره کل در حال بررسی هستند که پس از بررسی های لازم و تایید برای دریافت این تسهیلات به بانکهای عامل معرفی می شوند .

کد خبر 1152489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha