احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی محرومان ضربتی و انقلابی انجام می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: طرح احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی محرومان کشور به صورت ضربتی و انقلابی صورت خواهد گرفت و چنانچه توانستیم اینها را ظرف دو تا سه سال آینده به بهره برداری برسانیم، این توافق نامه می تواند تمدید و یا اضافه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید علی اکبر فتاح» امروز(10 اسفند) در حاشیه مراسم کلنگ زنی 20 هزار واحد مسکن محرومان در روستای نوغاب درمیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان تفاهم نامه ساخت 20 هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا کرده است، گفت: این منازل برای خانواده های محروم خواهد بود و بنیاد مستضعفان در زمینه وام بلاعوض کمک می کند.

 

وی با بیان اینکه با عنایت ویژه رئیس جمهور به تک تک این منازل 200 میلیون تومان وام دولتی پرداخت می‌شود، افزود: بنیاد مسکن قبول کرده که به ازای هر منزل 50 میلیون تومان بلاعوض بدهد، علاوه بر اینها قبول کردم که سیمان و میلگرد رایگان را از طریق بنیاد مسکن به خانواده ها داده شود.

 

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه نقشه هر یک از منازل 60 متر است و چنانچه خانواده ای پرجمعیت بود خود فرد می تواند با آورده خود مساحت را اضافه کند، گفت: سهمیه خراسان جنوبی از 20 هزار واحد مسکونی در ابتدا 550 هزار واحد بود که امروز یک عیدی استاندار و مسئولان محلی خواستند و این تعداد به هزار واحد رسید.

 

فتاح با بیان اینکه بنا بر شرایط هر استان این سهمیه بین روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار احداث می شود، افزود: سعی خواهد شد در این طرح ضربتی و انقلابی کار شود و چنانچه توانستیم اینها را ظرف دو تا سه سال آینده تمام کنیم این توافق نامه می تواند تمدید و یا اضافه شود.

 

وی همچنین با بیان اینکه بنیاد مستضعفان سه تفاهم نامه با وزیر راه و شهرسازی به امضا رسانده است، گفت: طی تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی مقرر شد که 900 هکتار زمین رایگان را برای طرح نهضت ملی مسکن واگذار کنیم و اولین زمین را از کرمانشاه شروع کردیم که اینها زمین های رایگان برای طرح نهضت ملی مسکن است.

 

فتاح افزود: امروز چند زمین را بعد از این مراسم در درمیان و بیرجند می بینیم و اگر از نظر مسئولان استانی در فراخور طرح نهضت ملی مسکن بود زمین را رایگان برای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی میدهیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 1152852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha