از کسب عنوان فعال فهما ۱۴۰۰ تا حمایت از محرومین توسط کانون باقرالعلوم قلعه گنج 

امسال کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم قلعه گنج با کسب بیش از ۱۳ هزار امتیاز در سومین رویداد ملی فهما توانست یکی از کانون های فعال از حیث امتیاز در سطح جنوب کرمان شود.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: کانون های فرهنگی هنری مساجد سال ۱۳۷۲ در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی شکل گرفتند تا با اجرای برنامه های مسجد محور زمینه تحقق این مهم را فراهم کنند.

کانون های فرهنگی هنری مساجد پس از شکل گیری در اولین گام سعی کردند برنامه های مختلف و متنوع متناسب با سنین نوجوانان و جوانان اجرا کنند تا این نسل با مساجد بیشتر مانوس شده و در فعالیت های مسجد محور کانون حضوری فعال داشته باشند.

از سال ۱۳۹۸ هم زمان با اولین رویداد ملی فهما و راه اندازی سامانه بچه های مسجد، برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد متنوع تر و منسجم تر شده و به نوعی فعالیت های آنها ساماندهی شد.

امسال برای سومین سال متوالی رویداد ملی فهما در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا شد و کانون ها بر حسب تلاش و کوششی که انجام دادند توانستند امتیاز کسب کرده و حائز رتبه شوند.

کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم (ع) یکی از  قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری جنوب کرمان است که در  مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ریگ سلمی قلعه گنج قرار دارد.

این کانون فرهنگی هنری سال ۱۳۹۶ با مجوز ستاد هماهنگی کانون های مساجد فعالیت خود را آغاز کرد و توانست در اولین رویداد ملی فهما بیش از ۹ هزار امتیاز و در دومین رویداد بیش از ۱۱ هزار امتیاز کسب کند، امسال نیز با کسب بیش از ۱۳ هزار امتیاز در سومین رویداد ملی فهما توانست یکی از کانون های فعال از حیث امتیاز در سطح جنوب کرمان شود.

بنابر این گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان به منظور آشنایی با برنامه ها و فعالیت های کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم با مدیر این کانون گفت و گو کرد.

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از رویکرد های اصلی کانون از بدو تاسیس تاکنون، برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم در رشته های روخوانی و روانخوانی بوده است تا در راستای ترویج معارف قرآن کریم گام برداریم.

مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج افزود: یکی از فعالیت های قرآنی کانون، اجرای طرح تلاوت نور با همکاری امام جماعت مسجد است و به همین منظور هر شب یک صفحه از آیات نورانی قرآن کریم تلاوت می شود.

وی ابراز کرد: مسابقات قرآنی مدها متان یکی از برنامه های سومین رویداد ملی فهما بود که فعالان قرآنی کانون در این مسابقات نیز شرکت کردند.

زارع ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های کانون در راستای شرکت در رویداد ملی فهما ۱۴۰۰، اجرای طرح شنبه های کتاب بود که براساس وضعیت کرونایی گاهی این طرح به صورت حضوری و گاهی نیز مجازی برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج اظهار کرد: در طرح ملی شنبه های کتاب سعی کردیم تا کتاب های مفید و ارزشمند برای گروه های سنی مختلف معرفی کنیم تا بتوانیم اهالی روستا را نسبت به کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب کنیم.

وی اضافه کرد: گر چه رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ پایان یافته اما از آنجایی که این طرح به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک می کند بنابراین همچنان تداوم دارد.

زارع خاطرنشان کرد: البته در کنار اجرای طرح شنبه های کتاب که از برنامه های رواق کتاب بود، بچه مسجدی های عضو کانون در مسابقات کتابخوانی که در زیست بوم مجازی بچه های مسجد برگزار می شد، شرکت کرده و کانون نیز در طول سال مسابقات کتابخوانی متنوعی همچون خلاصه نویسی کتاب برگزار می کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج عنوان کرد: طرح سه شنبه های تکریم نیز یکی دیگر از برنامه های سومین رویداد ملی فهما بود که امسال تحت عنوان شکوه مادری برگزار شد.

وی افزود: کانون باقرالعلوم در این برنامه نیز فعالیت داشته و در این مدت با تکریم مادران نمونه، خانواده های معظم شهدا، کادر درمان و نخبگان مسجدی سعی کرده تا برای نسل نوجوان و جوان الگوسازی کند.

زارع بیان کرد: راه اندازی گروه سرود یکی از اقدامات کانون برای جذب نوجوانان و شکوفایی استعدادهای آنها است تا از ظرفیت این گروه برای اجرای سرود در برنامه های مختلف استفاده کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج ابراز کرد: علاوه بر این، فعالیت های جهادی اعضای کانون که به صورت خودجوش انجام می شود توانسته به مردم نیازمند روستا کمک بسزایی کند.

وی عنوان کرد: به طور امسال پس از وقوع سیلاب، خانه یکی از اهالی روستا خراب شده که با مشارکت و همراهی بچه مسجدی های عضو کانون در حال ساخت خانه برای این خانواده هستیم.

زارع اظهار کرد: به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان عضو کانون باقرالعلوم با هزینه شخصی وسایل ساخت و ساز ساختمان را خریداری کرده و به لطف خدا زمینه اشتغال ۷ نفر از جوانان مسجد به طور مستقیم و ۱۵ نفر از آنها نیز به طور غیرمستقیم فراهم شده است.

کد خبر 1153415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha