۱۴۳ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است

عین الهی با اشاره به ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا گفت: تاکنون ۱۴۳ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «بهرام عین اللهی» عصر امروز (جمعه ۱۳ اسفند) در جلسه شورای اداری شهرستان‌های آزادشهر و رامیان اظهار کرد: تاکنون ۱۴۳ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است ۹۳ درصد مردم کشور دز اول واکسن و ۸۵ درصد مردم دز دوم و ۳۵ درصد مردم تاکنون دز سوم واکسن را تزریق کردند که این در مقایسه با کشورهای توسعه یافته دیگر که برخی از آنها ۶۰ درصد جامعه اعلام شده است؛ رشد قابل توجهی است.

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: وضعیت کشور از نظر جمعیتی بحرانی و قرمز است و رشد جمعیت منفی می شود لذا از علما و مسئولین و صاحب نظران درخواست داریم در مرحله اول راهکار بدهند.

 

وی ادامه داد: برای جلوگیری از کاهش رشد جمعیت؛ وزارت بهداشت و درمان نیز تسهیلات لازم را ارائه می دهد به عنوان مثال برای بانوان باردار برخی هزینه‌ها درمان رایگان است و بانوانی که بیمه نیستند را رایگان بیمه می کنیم.

 

وزیر بهداشت گفت: اولویت آینده ایران نیروی انسانی است؛ اگر این مهم محقق نشود، نمی‌توانیم کار تولیدی انجام دهیم چرا که جمعیت به سمت پیری می رود. بنابراین این مسئله در اولویت وزارت بهداشت قرار دارد و رهبر معظم انقلاب هم در سخنرانی خود اعلام کردند که اگر برای این مسئله فکری نشود تا ۱۵ سال آینده اثرات خود را نشان می دهد وزارت بهداشت و درمان در این زمینه نهایت همکاری را خواهد کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1153796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha