«مهستان هنر» به‌ برندی با آبرو در اصالت سنجی آثار هنری بدل می شود

هنرمند خوشنویس با اشاره به اصالت سنجی آثار هنری در بنیان «مهستان هنر» گفت: بنیان «مهستان هنر»، یک برند با آبرو در اصالت سنجی آثار هنری می شود .

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری بنیان مهستان هنر ظهر امروز یکشنبه 15 اسفند با حضور استاد جواد بختیاری،  بنفشه مصری پور، استاد محمدعلی سبزه کار علی سلیمانی هنرمند خوشنویس، استاد امین عبدالمطلبی هنرمند خوشنویس و عکاس، دکتر احمد کاظمی فر پژوهشگر و خوشنویس در  ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در این نشست«محمدعلی سبزه کار»، هنرمند خوشنویس با اشاره به ماموریتش در بنیان مهستان هنر گفت: وظیفه ای که به بنده در این مجموعه محول شده است، تولید هنر است که رابطه متقابل هنرمند از مرحله تولید تا توزیع را دربر می گیرد. هنرمند آثارش را تولید می کند برای روزی که یک بیننده ای به اثر او مراجعه کند و به تناسب سلیقه آن را به منزلش ببرد، حال در هر شاخه هنری.

هنرمند خوشنویس با اشاره به اصالت سنجی  آثار هنری  اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر با مخدوش شدن اصالت آثار هنری صدمه ای به تولید و توزیع آثار هنری زده شده است. آثار بزرگان هنر ایران مثل سهراب سپهری، پیل آرام و محصص با توجه به انگ محدودی که یک نفر به جعل این آثار داشتند، آثار این بزرگان را از حراج خارج کردند و این یک شکست برای ما بود.

 

این عضو هیات موسس مهستان هنر  درباره اصالت سنجی آثار هنری در این بنیان گفت: اصالت سنجی آثار هنری مقوله ناپیدایی است. دیده شده آثاری که خریداری شده اند پس از خرید و با توجه به کارشناسی های اولیه مدیران حراج جعلی بوده اند؛ برای مهستان هنر یک افتخار است که این قابلیت را برای جامعه فرهنگی و هنری ایجاد کند که هر کس خواست اثرش را وارد گردونه خرید و فروش کند و در اینجا اصالت سنجی کند؛ باید موسسه ای باشد با آبرو که خود یک برند اعتباری باشد. امیدوارم این شکل بگیرد و همه ما به آبروی از دست رفته مان دست پیدا کنیم.

کد خبر 1154673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha