کانون های مساجد ظرفیتی بزرگ برای جهاد تبیین و ورود به حوزه های اقتصادی و امنیتی هستند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: کانون های مساجد ظرفیتی بزرگ برای جهاد تبیین و ورود به حوزه های اقتصادی و امنیتی هستند.

« حجت الاسلام احد آزادیخواه» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یک ظرفیت مستعد برای کشور هستند که بتوانند از این  شبکه وسیع  که اتفاق افتاده حداکثر استفاده را داشته باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کانونهای مساجد باید در حوزه‌های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی بیش از گذشته ورود پیدا کنند افزود: کانونهای مساجد باید در این حوزه‌ها شبکه سازی و ظرفیتهای پیدا و پنهان کشور را کشف  کنند.

وی با بیان اینکه امروز با توجه به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین در جامعه تصریح کرد:  یکی از وظایف و ضروریات امروز در کانون های مساجد ورود در این حوزه است.

 حجت الاسلام آزادیخواه افزود: کانون‌های مساجد باید در حوزه  جهاد تبیین،  تبیین گری کرده و آنچه را که انقلاب اسلامی طی 43 سال گذشته در کشور داشته و دستارودهای انقلاب را به سمع و نظر مردم برسانند و مردم را به نظام و انقلاب امیدوار کنند و ارزشها و دستارودها  نظام را آن طور که شایسته است به مردم معرفی کنند.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد توانسته اند یک شبکه وسیع و  دامنه دار  را در کشور راه اندازی کنند تصریح کرد: همه اقشار مردم می‌توانند از این ظرفیت استفاده حداکثری را داشته باشند.

 وی با بیان اینکه ما در محلات و نقاط مختلف هر شهر و روستا جوانان معتقد و انقلابی زیادی داریم که زمانی از وقت زندگی  خود را در مسجد سپری می‌کنند تصریح کرد: اگر کانونهای فرهنگی  و هنری مساجد بتوانند از ابن فرصت مقتضی و مغتنم استفاده کنند و جوانان را  به مسائل مهمی که در آینده موثر تر بوده و آینده را رقم بزند کار بسیار باارزشی  انجام شده است.

حجت الاسلام آزادیخواه  با بیان اینکه باید از ایده ها و نظرات جوانان برای پیشبرد اهداف چشم اندازهای روشن استفاده شود گفت: باید ایده ها را شناسایی و در قالب شرکت های دانش بنیان  و مراکز رشد جوانان را معرفی کرد.

 

 کانون های مساجد محلی برای آموزش های علم و تکنولوژی و آموزه های انقلاب

وی افزود: باید جوانان را با علم روز و تکنولوژی و همچنین آموزه‌های ناب اسلام و انقلاب آشنا کرد و در این راستا با استفاده از اساتید برجسته و نخبه بهترین بصیرت افزایی، آگاه سازی و روحیه انقلابی ، خود باوری و امید آفرینی را در جوانان تقویت کرد.

حجت الاسلام آزادیخواه  با اشاره به خطر آسیبهای اجتماعی و اعتقادی و فکری امروز دشمن در جامعه تصریح کرد: اگر بتوان جوانان را از این فضا و خطرها دور کرد این خود یک جهاد بزرگی است که می‌تواند توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اتفاق بیایفتد.

  مدیران کانون های مساجدی جهادی و  مخلصانه کار کنند

وی با تاکید به مدیران و مسئولان کانون‌های مساجد بر ضرورت فعالیت‌های مخلصانه و جهادی تصریح کرد: کانون‌های مساجد نباید به آمار سازی برنامه ها اکتفا کنند بلکه باید فعالیتهای خود را فقط برای رضای خدا و رفع مشکلات مردم داشته باشند.

  وی با بیان اینکه این فعالیتها تنها نباید منحصر به کانون باشد و باید در سایر مناطق و مجموعه ها نیز  تاثیر گزار باشد گفت: در واقع کانونهای مساجد می‌توانند به عنوان یک الگوی عملی در کارهای خیر، جهاد تبیین حوزه های فرهنگی، علمی ، اعتقادی و... عمل کرده  از این مجموعه به عنوان یک مجموعه مقتدر، توانمند و موثر و اثر بخش در همه حوزه‌ها بهره گرفت.

 کانون های مساجد می توانند تعاونیهایی را برای اشتغال جوانان ایجاد کنند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به معضل بیکاری به عنوان یکی از معضلاتی که می‌تواند سایر معضلات و آسیبها را نیز به همراه داشته باشد گفت: در این راستا کانون های مساجد می توانند با استفاده از ظرفیت خیرین، و مردم و همچنین استفاده از تسهیلات ارزان قیمت تعاونیهای مختلفی را برای ایجاد اشتغال زنان خانه دار و جوانان بیکار  ایجاد کنند.

 وی در پایان ضمن تبریک 18 اسفند ماه سالروز تاسیس کانون‌های مساجد به همه مسئولان و دست اندرکاران کانون‌های مساجد خاطرنشان کرد: کانونهای مساجد طی دو سال گذشته نیز عملکرد خوبی را در حوزه های مختلف داشته و از این به بعد نیز باید در حوزه اقتصادی معیشتی و تقویت کارهای فرهنگی بیش از گذشته تلاش کنند.

کد خبر 1154816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha