طراحی های هنری زیبا با گل و گیاهان زینتی در صحن مطهر و ورودی های آستان مقدس عباسی

پرسنل گلخانه الکفیل وابسته به بخش امور خدماتی آستان قدس عباسی با فرارسیدن سالروز اعیاد مبارک شعبانیه مجموعه ای از درختان و گلهای طبیعی را در داخل و خارج از حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام)قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، پرسنل گلخانه الکفیل وابسته به بخش امور خدماتی آستان قدس عباسی با فرارسیدن سالروز اعیاد مبارک شعبانیه مجموعه ای از درختان و گلهای طبیعی را در داخل حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) و خارج آن قرار دادند که موجب ادخال سرور در دلها شد.

این اقدامات در راستای برنامه آستان قدس عباسی برای بزرگداشت این مناسبتهای خجسته است زیرا تاثیر و جایگاه مهمی نزد همه مسلمانان و زائرانی دارد که وارد این بقاع متبرکه می شوند.

این گیاهان و نهال ها با طراحی های هنری زیبا در رنگهای مختلفی چیده شده و فضای سبزی چون بوستان را خلق کرده اند.

در راس همه این اقدامات، ایجاد فرشی از گل است که در نزدیکی باب القبله حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) گسترانده و تریبون مراسم جشن آستان قدس عباسی با آن مزین شده است.

مساحت این فرش ۱۶ مترمربع است که با شش هزار گل و گیاه متنوع شامل گل اطلسی، گل محمدی و غیره پوشانده شده و در وسط آن اسامی (الحسین، العباس، السجاد) با گلها نوشته شده است.

شایان ذکر است، آستان قدس عباسی برنامه‌ای را برای استقبال از ماه شعبان و مناسبتهای آن در نظر گرفته است که با میلاد امام حسین (علیه السلام) در سوم شعبان، برادر ایشان حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) در چهارم شعبان و فرزندشان امام سجاد زین العابدین (علیه السلام) در پنجم شعبان آغاز می شود و با میلاد حضرت علی اکبر بن الحسین (علیهما السلام) در یازدهم شعبان ادامه یافته و با میلاد منجی بشریت حضرت صاحب العصر و الزمان (عجل الله فرجه الشریف) خاتمه می یابد.

کد خبر 1155316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha