«فهما» رقابتی سالم بین کانون ها/«نهبندان» برترین شهرستان در کشور شد

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه «فهما» یک رقابت سالم بین کانون ها است، گفت: امسال حدود ۲۰ کانون از خراسان جنوبی به مرحله کشوری «فهما» راه یافتند و با وجود کمبود امکانات و اعتبارات «نهبندان» به عنوان برترین شهرستان در کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام«ابراهیم سبزه کار» امروز (18 اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز 29 سال از عمر کانون های فرهنگی هنری مساجد گذشته است و یکی از رویش های انقلاب اسلامی محسوب می شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در گذشته برنامه های کانون به صورت جزیره ای و پراکنده بود اما حدود سه سال است که زیست بوم بچه های مسجد راه اندازی شده است و تمامی اطلاعات و زیرساخت های یک کانون در آن ثبت شده است.

 

وی به طرح ملی فهما اشاره کرد و گفت: «فهما» مخفف فرهنگ و هنری مساجد ایران است و برنامه های کانون در راستای اجرای این طرح دنبال می شود و اکثر فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مسجد ثبت و ضبط می شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار ادامه داد: در راستای اجرای طرح ملی «فهما» 48 عنوان برنامه در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری در 12 رواق در اختیار کانون ها قرار می گیرد تا علاوه بر شان هماهنگی به کانون ها برنامه هایی ارائه می شود و یک رقابت سالم بین کانون ها است.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود ۶۷۷ کانون در مناطق مختلف مرزی و روستایی استان فعالیت های فرهنگی و هنری را بر عهده دارند، افزود: هدف از تشکیل کانون ها اجرای برنامه های فرهنگی جهت جذب جوانان و نوجوانان بوده است.

 

وی عنوان داشت: برنامه های کانون ها با وجود کمبود امکانات و اعتبارات هیچ گاه تعطیل نشدند و چراغ مسجد را روشن داشتند و حتی طی دو سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا به اجرای برنامه های خود پرداختند.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به طرح «سه شنبه های تکریم» اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح بحث تکریم خانواده های شهدا و فعالان فرهنگی و مجاورین مسجد در دستور کار قرار دارد و در استان نیز اجرا شده است.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی در خصوص بحث کتاب و کتابخوانی بیان کرد: متاسفانه مطالعه مفید وجود ندارد و ذائقه مردم کم شده است و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه هایی در طرح ملی «فهما» دیده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه حدود 20 کانون خراسان جنوبی امسال در مرحله کشوری «فهما» حرف برای گفتن داشتند، گفت: نهبندان در این راستا علی رغم کمبود اعتبارات و امکانات به عنوان شهرستان برتر در کشور انتخاب شد.

 

 

 

 

کد خبر 1155759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha