جزء خوانی قرآن کریم در ۵۷ نقطه کردستان برگزار می‌شود

مسئول امور قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: جزء خوانی قرآن کریم در ۵۷ نقطه شهر سنندج و شهرستان‌های تابعه استان کردستان به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، کامل گلباغی مسئول امور قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای برنامه‌ریزی هفته قرآن و عترت که با حضور اعضای شورا در سالن جلسات اداره کل ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: جزء خوانی قرآن کریم در شهر سنندج و شهرستان‌های تابعه و 57 نقطه استان کردستان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع شهر سنندج و مساجد جامع شهرستان است.

 

گلباغی یادآور شد: مراسم جزء خوانی قرآن کریم که هر ساله با حضور عاشقان قرآن کریم در مسجد جامع شهر سنندج برگزار می شد پارسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، امسال با انجام واکسیناسیون عمومی در سراسر کشور و استان کردستان امکان برگزار جزء خوانی بصورت حضور و با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم شده است.

 

مسئول امور قرآنی اداره‌کل ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: به منظور بهره‌مندی همه مردم استان و کل کشور از این مراسم معنوی، سعی شده است که مراسم بصورت مستقیم از شبکه های 3 و «شما» صدا و سیما بخش شود.

 

وی در خصوص قاریان شرکت کننده در این مراسم معنوی گفت: 16 قاری برجسته و مورد تایید شورای عالی قرآنی کشور در این مراسم معنوی حضور خواهند یافت، علاوه بر جزء خوانی قرآن کریم، تفسیر بخشی از آیات قرآن کریم با حضور اساتید برجسته دانشگاه های استان در برنامه امسال گنجانده شده است.

 

گلباغی در بخشی دیگر از سخنان خویش اینچنین گفت: هم افزایی و همراهی کلیه ادارات و سازمان ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی در برگزاری جزء خوانی قرآن کریم رمز موفقیت و بهره مندی مردم از این مراسم معنوی است.

 

در پایان نمایندگان ادارات اوقاف، مرکز بزرگ اسلامی و دانشگاه کردستان همچنین رئیس اتحادیه قرآنی استان و دو نماینده شورای عالی قرآنی کشور نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را اعلام و خواستار برگزار کردن جزء خوانی قرآن کریم در شهر سنندج به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدنتد.

 

همچنین مقرر شد؛ قاریان جوان از سراسر استان شناسایی و به شورای عالی قرآنی کشور معرفی شوند و در ایام سی روز جزء خوانی، مسابقات با موضوع قرآن و آیات روح بخش تلاوت شده آن روز برگزار و جوایزی به این منظور در نظر گرفته شود.

 

گفتنی است، جزء خوانی قرآن کریم در سنندج دارای سابقه یازده ساله در سطح استان و به عنوان پایلوت در کشور استفاده شده است.     

کد خبر 1155815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha