کانون های فرهنگی و هنری مساجد بهترین بستر شناسایی استعدادهای نسل جوان هستند

قانعی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از بهترین بسترهایی است که می تواند استعدادهای نوجوانان و جوانان مساجد را شناسایی کند.

«حمیدرضا قانعی»، ضمن گرامیداشت 18 اسفند به عنوان سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از بهترین بسترهایی است که می تواند استعدادهای نوجوانان و جوانان مساجد را شناسایی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: فراهم کردن بستر استعدادیابی نسل جوان از جدی ترین اقدامات برای به کار گیری و همراه سازی نوجوانان و جوانان با فعالیت های هدفمند مساجد است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اضافه کرد: در کشور ما از ابتدای دهه 60 مساجد محور عمده فعالیت های فرهنگی و هنری بوده اند و احیای فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد می تواند نسل جدید را با آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی بیشتر آشنا کند.

قانعی تاکید کرد: مسجد محل سجده و عبادت خداست اما باید به کارگردهای اجتماعی مساجد نیز توجه کنیم و مسجد به محلی برای برگزاری فعالیت های متنوع و متعدد تبدیل شود.

وی گفت: مسجد می تواند پایگاه سلامت، کمک رسانی و حضور خیران، فعالیت های فرهنگی، هنری ورزشی و ... باشد و با محله محور شدن و تنوع برنامه های خود، نسل جوان را به خوبی جذب کند.

کد خبر 1155834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha