معرفی نسخه الکترونیک مصحف آستان قدس عباسی در نمایشگاه بین المللی مصحف شریف

نسخه الکترونیک قرآن کریم آستان قدس عباسی در اولین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در بین الحرمین در حال برگزاری است، مورد توجه و تحسین بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، ضيا الدين الزبيدی، مدیر مرکز قرآن الکریم آستان قدس عباسی به شبکه الكفيل گفت، نسخه الکترونیک قرآن کریم در قالب فایل ورد و قابل چاپ از طریق نمایشگر موجود در غرفه آستان قدس عباسی به نمایش گذاشته شد تا معرفی و نحوه استفاده از آن به صورت زنده از سوی مسئولان انجام شود. به طوری که مهمترین ویژگی های این نسخه که فایده روشنى برای پژوهشگران و علاقه‌مندان دارد و نیز زیبایی، وضوح خط و سهولت استفاده از آن تشریح شد.

به گفته وی، این مصحف برای استفاده به صورت رایگان با امکان دانلود از سایت شبکه جهانی الکفیل ارائه شده است.

الزبیدی ادامه داد: این اثر از دقت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که می توان کلمات را تا اندازه دلخواه بزرگ کرد، بدون اینکه کیفیت آن آسیب ببیند. هنگام فرایند نسخه‌برداری نمی‌توان یک حرف و یا حرکت را از روی کلمه حذف نمود تا کلمات مصحف شریف از خطا هنگام نسخه‌برداری مصون بمانند. همچنین واو عطف از کلمه پس از آن جدا شده است به طوری که می توان آن کلمه را به تنهایی کپی کرد.

الزبیدی تاکید کرد، نسخه الکترونیک دومین نسخه بعد از مصحف المدینه می باشد که این ویژگی را داراست. اما مصحف آستان قدس از نظر کیفیت، دقت، وضوح حروف، کلمات و حرکات آیات قرآنی متمایز شده است.

جهت اطلاع یا دانلود این نسخه بر روی لینک زیر کلیک کنید:https://alkafeel.net/quran/res/rar/quranDOC.rar

کد خبر 1156688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha