لزوم برخورد قضایی با تخلفات حادثه‌ساز در ایام نوروز

حجت الاسلام حمیدی گفت: با تخلف های حادثه‌ساز در ایام نوروز باید برخورد قضایی شود چون برخورد انتظامی کفایت نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۲۲ اسفند) در چهارمین شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در سال ۹۹ لازم اجرا شده اما هنوز آن طور که شاید و باید دستگاه هایی که برای آنان در این قانون مسئولیت سازی شده به وظایف خود عمل نمی کنند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در ادامه اقدامات دستگاه های اجرایی در این زمینه را ناکافی دانست و افزود: همه سازمان ها باید وظایف خود را انجام دهند تا این قانون اثربخشی لازم را داشته باشد چرا که قشر مهم جامعه ما کودکان و نوجوانان هستند که اگر آسیب ببینند آینده کشور با آسیب جدی مواجه خواهد شد.

 

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: اجرای طرح «نماد» یا همان نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مجموعه نظام یافته از خدمات و برنامه ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی، حمایت های روانی و اجتماعی به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر آسیب های پرخطر از طریق مداخله به موقع و مؤثر است که باید این اقدامات تا رسیدن به نتیجه پیگیری شود.

 

وی در بحث مقابله با تصادفات جاده ای، تصریح کرد: همه ساله افزایش تصادفات و فوتی ها را داریم و این زنگ خطری است که در ایام پایان سال و سفرهای نوروزی باید مراقبت هایی به عمل آید تا تصادفات جاده ای کنترل و کاهش یابد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه با تخلف های حادثه‌ساز در ایام نوروز باید برخورد قضایی شود چون برخورد انتظامی کفایت نمی کند، افزود: همچنین در راستای پیشگیری از سرقت تا ۲۰ فروردین به هیچ سارق زندانی مرخص داده نمی شود و افرادی هم که به جرم سرقت دستگیر شوند تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود.

 

 

کد خبر 1157279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha