۴۱ پایگاه جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی آماده ارائه خدمات نوروزی

رضایی گفت: ۴۱ پایگاه و پست امدادی در خراسان جنوبی برای خدمات دهی در ایام نوروز ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا رضایی» امروز (۲۴ اسفند) در نشست خبری با اشاره به طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: در دو سال گذشته به دلیل شیوع  بیماری کرونا سفرهای نوروزی با محدودیت همراه بود اما امسال با فروکش کردن بیماری مجدد سفرهای نوروزی در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد. 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان هماهنگی دستگاه های امدادی و‌ خدماتی برای ایام نوروز، گفت: استان خراسان جنوبی در مسیر گذر زائران امام رضا(ع) است و جمعیت هلال احمر آمادگی کامل دارد.

 

وی با اشاره به خدمت رسانی ۲۵ پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت جمعیت هلال احمر به مسافران نوروزی، ادامه داد: پایگاه کوهستانی هلال احمر منطقه گردشگری بند دره بیرجند در ایام سفر فعالیت خواهد کرد.

 

رضایی با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار و ۸۸۹ نیرو در ۴۱ پایگاه برون شهری، درون شهری و جاده ای جمعیت هلال احمر آماده عملیات امدادی و خدمت رسانی نوروزی هستند، افزود:  همچنین ۹۵۴ نفر روز در کمپ های ایمنی و‌ سلامت مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرها زمینه آرامش مسافران نوروزی را فراهم خواهند کرد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت چهار تیم سیار تحت عنوان سحاب در شهرستان های فردوس، بیرجند، طبس و قاین، تصریح کرد: این تیم ها خدمات بشردوستانه و ارائه کمک های اولیه امدادی و آموزش های همگانی جمعیت را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب ­پذیری کودکان در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقاصد سفر، پایانه­ های مسافربری و مبادی ورودی شهرها ارائه می دهند.


وی از توزیع هزار و ۶۰۰ بسته های معیشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان و بیماران صعب العلاج سطح استان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اجرای پویش هلال رحمت از بازه زمانی اسفند ماه ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ماه سال آینده با مشارکت خیران انجام می شود.

 

 

کد خبر 1157869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha