ادبیات دینی و حماسی را با زبان هنر به نسل جدید و مخاطب جوان القا کنیم

همت‌پور با بیان اینکه مسجد تجلی نور و محفل حضور جوانان و نوجوانان برای دریافت معارف الهی و آمادگی برای یاری دین خداست گفت: با زبان هنر و به خصوص شعر می‌توان ادبیات دینی و حماسی را به نسل جدید و مخاطب جوان القا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، اولین همایش شعر استانی «مسجد میعادگاه ظهور» شب گذشته به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اعیاد شعبانیه، در بندرامام (ره) برگزار شد.

 

«حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» نیز بر برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری و ادبی در مساجد جهت کشف، پرورش و تقویت اسنعدادهای هنری و فرهنگی تاکید کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه مسجد تجلی نور و محفل حضور جوانان و نوجوانان برای دریافت معارف الهی و آمادگی برای یاری دین خداست افزود: با زبان هنر و به خصوص شعر می‌توان ادبیات دینی و حماسی را به نسل جدید و مخاطب جوان القا کرد.

 

وی با اشاره به حمایت‌های هلدینگ خلیج فارس در برنامه‌های فرهنگی هنری در سال‌های گذشته اضافه کرد: برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های فرهنگی هنری نیاز به حمایت سازمان بنادر؛ پتروشیمی و نفت در استان خوزستان دارد.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور با بیان اینکه سامانه بچه‌های مسجد استعدادهای قرآنی، ادبی، فرهنگی و هنری را به ما معرفی کرد و این عزیزان گنجینه‌های فرهنگی هنری ما در مساجد هستند.

 

«حجت‌الاسلام محمد تابش» امام جمعه بندرامام نیز با تقدیر از بانیان این همایش، بر تداوم و استمرار این گونه برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: چنین برنامه‌هایی در شناسایی شاعران اهل بیتی (ع) تاثیرگذار است.

 

در این مراسم به همت ستاد کانون‌های مساجد، سپاه بندرامام، شرکت غیرصنعتی پتروشیمی ماهشهر و شهرداری و شورای شهر بندرامام برگزار شد ۱۰ نفر از شاعران خوزستانی از شهرهای اهواز، شوشتر، گتوند، امیدیه، ماهشهر، بندرامام و هندیجان به قرائت سروده‌های خود ذر رابطه با مهدویت پرداختند.

 

در این مراسم یکی از شاعران روشندل بندرامام شعری با موضوع امام زمان (عج) قرائت کرد که مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان قول داد کتاب اشعار این شاعر را به صورت رایگان چاپ کند.

 

کد خبر 1157982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha