جهاد تبیین وظیفه افراد آگاه جامعه است

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به اهمیت جهاد تبین در جلوگیری از لغزش ها و انحرافات در احاد جامعه و به خصوص در نسل جوان گفت: جهاد تبیین وظیفه افراد آگاه جامعه است.

حجت الاسلام حسن سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جهاد تبین گفت:  ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم  که طبیعی است که در این جامعه باید قوانین و مقرارت اسلامی ساری و جاری باشد و مسئله امر به معروف و نهی از منکر و مسائل دیگری  که پایه های نظام  اسلامی را تقویت می کند و از انحرافات در مسیر روند زندگی مردم پیش روی آنهابه دلیل شبهات و تبلیغات منفی ممکن  است بوجود بیاید جلوگیری می کند.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به انحرافات و شبهات نقش جهاد تبین ، نقش مهم و اساسی  است و می تواند بسیاری از انحرافاتی که در کمین قشر زیادی از جامعه  بخصوص جوانان وجود دارد جلوگیری کند .

 

وی ادامه داد: جهاد تبیین رسالت و وظیفه ای بر گردن افراد آگاه جامعه است که با تیین  درست مسائل جلوی لغزش ها ، انحرافات و تبلیغات سوء  دشمن که می تواند زمینه انحرافات مردم را فراهم کند بگیرد و روشنگری و شفاف سازی کند.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا اظهار کرد: از این جهت رهبر انقلاب در  تاکیدات خود به این موضوع به عنوان رسالت و وظیفه در جامعه اشاره کردند، تا افرادی  اگر به عناوینی شانه از زیر این مسائل خالی می کنند ، این مسئله را نوعی جهاد بیان کردند و اهمیت این کار را به دلیل ضرورتی که در فضای عمومی جامعه و فضای مجازی با توجه به شبهه افکنی های مختلف دشمن وجود دارد تاکید کردند.

 

وی گفت: در مرحله اول افراد اگاه جامعه ، اشنا به موازین و مقررات شرعی، دینی، فقهی و اسلامی و فرهنگی در حوزه های مختلف از  این موضوع وظیفه دارند، زیرا جهاد تبیین می تواند بر گردن افرادی که در حوزه  مربوطه تسلط و اگاهی دارند تاکید بیشتری است که در این زمینه روحانیون و افراد آگاه در مسائل فرهنگی که شبهه افکنی در این زمینه بیشتر صورت می گیرد و همچنین در حوزه سیاسی بر عهده افراد اگاه در مسائل سیاسی است تا بتوانند با تبیین درست جلوی انحرافات در مسیر جامعه را بگیرند.

 

وی اظهار کرد: ابزار تبیین متفاوت است ، فضای مجازی بخشی از شبه افکنی ها به صورت گسترده انجام می شود که با افراد  اشنا به فضای مجازی که بتوانند شبهات را پاسخ دهند بسیار مهم است از طریق روشنگری در رسانه های عمومی و ملی ، اثار مکتوب و نوشتاری مطبوعات و شیوه های مختلفی می توان برای تبیین جهاد تبیین  استفاده کرد  و ان موضوع را روشن و شفاف بیان کنند و اهداف شبه افکنان را روشن و تبیین کنند  که با این اهداف در جامعه این  شبهه افکنی ها  و شبهات و شیطنت ها در جامعه به خصوص در مورد جوانان و نسلی که فاصله زیادی از انقلاب و شرایط آن دارند بازگو و تبیین کنند.

  

کد خبر 1158131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha