گلستان غرق در سوگ و ماتم/ گرگان آماده تشییع باشکوه پیکر آیت الله علوی گرگانی

استان گلستان به ویژه شهر گرگان در پی ارتحال جانگداز عالم جلیل‌القدر و مرجع تقلید مسلمین، آیت الله «سیدمحمدعلی علوی گرگانی» غرق در ماتم و اندوه شد.

خبرگزاری شبستان- گرگان، در پی ارتحال آیت الله العظمی «سیدمحمدعلی علوی گرگانی»، استان گلستان به ویژه شهر گرگان غرق در ماتم و اندوه شد.

 

شهر گرگان در غم درگذشت این عالم مجاهد و خستگی ناپذیر سیاهپوش شد و بسیاری از مقلدان و علاقه مندان به آیت الله علوی گرگان و خاندان مکرم ایشان معتقدند پدر معنوی گرگان را از دست داده اند.

 

آیت الله علوی گرگانی، در عین داشتن مقام مرجعیت اما تواضع و خشوع مثال زدنی در برابر مردم داشت. با اینکه ایشان کهولت سن داشت اما همواره سعی می کرد خودش در را به روی مهمانان باز کند و همیشه در مقابل مهمانان دست به سینه می گذاشت.

 

آیت الله علوی گرگانی همواره به مردم زادگاه خود عشق و محبت می ورزید و هر ساله محرم و ماه رمضان مهمان مردم گرگان می شد و مراسم روضه و احیا را مردم گرگان در محضر ایشان کسب فیض می کردند.

 

مسجد جامع گرگان گواه ارادت و علاقه مردم گلستان به آیت الله علوی گرگانی است. بسیاری از مردم روستاها و شهرهای اطراف در شب های ماه مبارک رمضان خود را به مسجد جامع گرگان می رساندند تا نماز را به امامت ایشان اقامه کنند.

 

آیت الله علوی گرگانی در کنار پرورش شاگردان و طلاب بسیار و هم چنین در کنار تالیف آثار متعدد، در کارهای عام المنفعه نیز شرکت می کرد.

 

ساخت مساجد در گوشه و کنار ایران، ساخت درمانگاه، حسینیه و دایر کردن صندوق قرض الحسنه در برخی مناطق کشور از جمله خدمات ماندگار آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی است.

 

مردم استان گلستان خود را برای تشییع باشکوه پیکر این عالم مجاهد و خستگی ناپذیر که همواره به انقلاب اسلامی وفادار بود، آماده می کنند.

 

مراسم تشییع ساعت ۱۰ صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ اسفند) از مسیر میدان شهرداری به سمت امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار می شود.

 

پس از آن پیکر مطهر ایشان برای تشییع و خاکسپاری در جوار حضرت فاطمه معصومه (س) به قم انتقال داده خواهد شد.

 

کد خبر 1158341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha