برگزاری ۳۰ برنامه شاخص همزمان با نیمه شعبان در استان همدان

حجت الاسلام بردبار، از برگزاری ۳۰ برنامه شاخص از جمله برپایی نمایشگاه «از ستاره تا خورشید» همزمان با نیمه شعبان با همت بنیاد مهدی موعود (عج) استان همدان و سایر نهادهای فرهنگی خبر داد.

حجت الاسلام «هادی بردبار» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همزمان با نیمه شعبان ۳۰ برنامه شاخص در سطح استان همدان با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شهرداری، سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و فرمانداری اجرا می‌شود که این برنامه‌ها امسال متفاوت‌تر از سال گذشته بوده و در شهر همدان و سایر شهرستان‌های استان به‌طور همزمان برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و کارشناس پژوهشی بنیاد  فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان همدان افزود:  این برنامه‌ها به‌صورت عمومی و شاخص‌‌ترین آن در روز پنج‌شنبه، در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان با اجرای برنامه‌های مختلف برای مردم و برنامه ویژه با حضور عوامل برنامه‌های کودک صدا و سیمای همدان، غرفه‌های ویژه و... همراه است و به ۱۲ نفر از شرکت‌کنندگان در این مراسم نیز به قید قرعه هدایای نقدی اهدا می‌شود.

 

وی اضافه کرد: همچنین مراسمی با عنوان «استغاثه امام زمان(عج)» در روز نیمه شعبان از ساعت ۱۵:۳۰ در صحن امامزاده عبد‌الله(ع) همدان برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام بردبار همچنین از برگزاری نمایشگاه مهدوی از «ستاره تا خورشید» خبر داد و گفت: این نمایشگاه در آستان امامزاده عبدالله(ع) همدان از ۲۳ تا ۲۷ اسفندماه برپا می‌شود.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و کارشناس پژوهشی بنیاد  فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان همدان ، «مهدی‌باوران مهدی‌یاور» را از دیگر برنامه‌های بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) همزمان با ایام شعبانیه دانست و تصریح کرد: این مسابقه به‌صورت مجازی و ویژه بانوان در محورهای عکس‌نوشت، دلنوشته و خوشنویسی و جملات ادبی کوتاه با موضوع کلامی با امام برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: مسابقه کتابخوانی منتظران نیز به‌صورت کشوری، از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های استان با محوریت کتاب «شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم» برگزار می‌شود که مهلت شرکت در این مسابقه از پنجم شعبان شروع شده و تا پایان ماه شعبان ادامه و برگزیدگان نیز در نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) معرفی می‌شوند.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و کارشناس پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقه گزینه‌های صحیح سؤالات را از سمت چپ به راست مانند ۴۳۲۱۱۲۳۴۳۲۱۴۲۳ به‌صورت یک عدد چهارده رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۲۵۲۱۸۷۴ ارسال کنند.

 

حجت الاسلام بردبار  اعطای هدیه به فرزندانی که در روز نیمه شعبان به دنیا می‌آیند و به نام مهدی، مهدیه و نرجس نامگذاری می‌شوند، توزیع ۳۱۳ بسته‌ معیشتی از سوی کمیته امداد و بهزیستی، مسابقه دلنوشته ویژه دانش‌آموزان، نورافشانی در شب نیمه شعبان در ۱۲ نقطه همدان، پویش مجازی هر خانه یک مهدیه، و اجرای کاروان شادی خودرویی را از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در نیمه شعبان در همدان دانست.

 

وی اجرای برنامه‌ی فرهنگی، مسابقه تلوزیونی، گفت‌وگوی ویژه خبری و تشریح برنامه‌های بنیاد مهدی موعود در سیمای همدان، مسابقه نقاشی برای کودکان، پویش بزرگ دعا برای ظهور در همه رده‌های سنی، آذین‌بندی و فضاسازی شهر و... از دیگر برنامه‌های این بنیاد با همکاری سایر نهادها در نیمه شعبان برشمرد.

 

حجت الاسلام بردبار برپایی غرفه‌های مهدوی در مرکز شهر همدان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز، احیای شب نیمه شعبان در ۱۲ مسجد همدان و قرائت دعای فرج از همه مساجد، پاساژها و پیاده‌‌روهای استان در ساعت ۱۹ شب نیمه شعبان از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

 

کد خبر 1158776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha