رفتاری که خوشایند امام عصر(عج) است، رشد اخلاق و معنویت در پی دارد

آیت اله خاتمی با تبریک عید بزرگ نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: نیمه شعبان به خاطر ولادت وجود مقدس امام زمان (عج) بعد از شب های قدر، از درجه و اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه امروز زنجان اظهار کرد: سلامتی و امنیت ۲ نعمت بزرگ است که هیچ چیز جای آن را نمی گیرد و ما در کشور نعمت بزرگ امنیت را مدیون سربازان گمنام امام زمان هستیم.

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم، وزارت اطلاعات به عنوان یک پایگاه عظیم در مبارزه و جهاد محسوب می شود، گفت: برای سربازان گمنام همین افتخار بس که سینه هایشان به مدال" سربازان گمنام" امام زمان مزین است.

 

وی خاطرنشان کرد: آرامش و آسایشی که امروز نصیب ما شده است حاصل تلاش سربازان گمنام امام زمان و همه نیروهایی است که دست در دست هم داده و برای تامین امنیت کشور جهاد می‌کنند.

 

خطیب جمعه زنجان در ادامه به عید بزرگ نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: نیمه شعبان به خاطر ولادت وجود مقدس امام زمان (عج) بعد از شب های قدر، از درجه و اهمیت بالایی برخوردار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اگر نوع نگرش و زیست ما اعتقادات و برخوردهای مختلف  اجتماعی ما اعم از برخوردهای بین کارگر و کارفرما، مردم با یکدیگر، مدیر و کارمند و ..خوشایند امام  عصر باشد، قطعاً رشد اخلاق و معنویت را در پی خواهد داشت.

 

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بالاخص شهدای اسفندماه گفت: ماه اسفند بیشترین شهید در سطح کشور و استان را به خود اختصاص داده است و بسیاری از عملیات های بزرگ و مهم در این ماه رخ داده است.

 

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود حوزه را خاستگاه بزرگ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تحصیل کرده حوزه علمیه قم است و بسیاری از مراجع و علمای بزرگ شیعه هم از حوزه علمیه برخاسته‌اند.

 

آیت الله خاتمی ادامه داد: اعدام ده‌ها مسلمان بی گناه در عربستان از جمله رخدادهایی بود که با آنکه وجدان بشری را به درد آورد، اما هیچ تأثیری در آنهایی که صدای حمایت از حقوق بشر و حقوق حیوانات آنها، گوش فلک را کر می‌کند، نگذاشت.

 

وی اضافه کرد: همه می دانند که بزرگترین جنایتکار  و بزرگترین آدم کش و قانون شکن جهان فقط و فقط کشور آمریکاست که  در راستای منافع خود حرکت می کند و برایش تفاوتی ندارد که  عده‌ای بی گناه   در گوشه از دنیا کشته شوند.

 

کد خبر 1159100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha