کربلای معلی میزبان چهارمین همایش بین المللی امام حسین(ع)

دبیرخانه آستان مقدس حسینی از برگزاری چهارمین همایش بین المللی امام حسین(ع) در آینده نزدیک در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از qafqn، دبیرخانه آستان مقدس حسینی، چهارمین همایش بین المللی امام حسین(ع) را با عنوان «قرآن کریم و مسایل جامعه معاصر» و با همکاری دانشگاه الزهراء در کربلای معلی 20 اردیبهشت 1400 مطابق با 10 می 2022 میلادی در سالن ام ابیها در دانشگاه الزهراء برگزار می کند.

 

هدف از برگزاری این همایش، تبیین رویکرد صحیح ترسیم شده در قرآن کریم برای اصلاح جامعه و دعوت به آن، تاکید بر شمولیت و جهانی بودن قرآن کریم، آگاهی فرد مسلمان در درک مسایل معاصر امت، رصد مقالات پژوهشی قرآن و تحکیم روابط پژوهشی بین پژوهشگران برای تقویت هویت امت و وابستگی آن براساس رویکرد ثقلین، ارتقای دانش علمی، ارایه مشاوره به پژوهشگران در مطالعات قرآنی، پرداختن به مشکلات معاصر و مسایل روز امت اسلامی با بینش قرآنی و بررسی مسایل با ابعاد اجتماعی است.

 

محورهای این همایش شامل الگوهای روابط اجتماعی از دیدگاه قرآن،  جامعه آرمانی در پرتو قرآن،چالش های زندگی روزمره و تصاویر برخورد با آن از نظر قرآن، پدیدارشناسی متن قرآن، قرآن و تحولات فرهنگی، ارزیابی مشکلات اجتماعی معاصر از دیدگاه قرآن و اصلاح اجتماعی امام حسین(ع) از منظر قرآن است.

 

دبیرخانه این آستان درباره شرایط در این همایش اعلام کرد: مقاله پژوهشی نباید قبلا ارسال شده باشد، تعداد صفحات آن کمتر از 20 صفحه و بیش از 25 صفحه نباشد، موضوع شرکت در این همایش باید یکی از محورهای مطرح شده باشد، از روش های علمی در پژوهش براساس روش تحقیقات دانشگاهی استفاده شود، چکیده پژوهش ها بیش از 250 تا 300 کلمه نباشد، اندازه قلم 14 و اندازه حاشیه 12 و نوع قلم simplified Arabic در قالبword   و اندازه کاغذA4 و عرض آن 17 سانتی متر و ارتفاع آن 4 سانتی متر باشد.

 

شرکت در این همایش از داخل و خارج از عراق رایگان است، حضور برای شرکت کنندگان در این همایش و کسانی که معذوریت دارند، از طریق ZOOM  امکان پذیر است. به شرکت کنندگان گواهی شرکت اعطا می شود.

همچنین چاپ مقالات پژوهشی پذیرفته شده در شماره ویژه مجله محکمه انجام می شود.

علاقه مندان برای تماس و ارسال تحقیقات خود می توان با شماره 07732061112 ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 1159464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha