گذری بر رویدادها و اتفاقات مساجد اصفهان در سال پایانی قرن

سومین رویدادملی فهما، طرح سه شنبه های تکریم، تغییر و تحولات مدیریتی مرکز اجرایی امور مساجد و موفقیت های بچه های مسجد در جشنواره ها و رویدادهای ملی از مخمترین اتفاقات و برنامه های مساجد استان اصفهان در آخرین سال قرن ۱۴ بوده است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: سال 1400 مقارن با ایام ماه شعبان تحویل و سرآمدی از تغییرات و تحولات و فعالیت های متعدد فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی بود که شعار سال نیز بر محور اقتصاد قرار گرفت اما رویکرد مشکل زدایی و رفع موانع را متجلی می کرد.

فراز و نشیب های این سال توام با شرایط خاص کرونایی بود که در مقطعی از زمان اوج گرفته و در بخشی نیز به کمترین میزان خود رسیده است اما مردم کم کم با این شرایط سازگار شده و تغییرات در زندگی آنان بر اساس یک زندگی کرونایی رقم خورده است.

 

 مساجد استان اصفهان در این سال با رویدادها و برنامه های متعددی روبرو بود که برگزاری جشن، گرامیداشت مناسبت ها و مراسم های مذهبی و همچنین رویدادهای مهمی مثل فهما از جمله آن است.

سومین رویداد ملی فهما از ابتدا سال به گونه ای رقم خورد که تکاپوی جدیدی در بین بچه های مسجد وجود داشت و در نهایت چهار کانون فرهنگی و هنری معراج الصالحین، مهدی موعود، امام حسن مجتبی(ع) و آل یاسین موفق به کسب موفقیت در رواق های کارآفرینی، فناوری، کتاب و قلم شدند و البته کانون فرهنگی و هنری نایین نیز به عنوان رابط فعال معرفی شد.

 

کسب عنوان های برتر و راه یابی به مراحل نهایی و نیمه نهایی جام باشگاه های کتابخوانی از دیگر برنامه و اتفاقاتی بود که بچه های مسجد نیز توانستند در این حوزه موفق بشوند.


طرح سه شنبه های تکریم با عنوان شکوه مادری جلوه ای دیگر از فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر مساجد بود که در سراسر استان اصفهان با محوریت تکریم مادران شهید، کارآفرین، فعال اجتماعی و توانمند در حوزه فرهنگ و هنر برگزار شد.

 

تشکیل مراکز حل اختلاف در مساجد نمونه ای دیگر از اقدامات صورت گرفته در مساجد بود که دادگستری کل استان اصفهان در این مسیر فعالیت داشته تا با ایجاد مراکز مشاوره و رفع اختلاف در کاهش پرونده های قابل گذشت بتواند مسیر را برای صلح و دوستی تسهیل کند.

برپایی میز خدمت در مساجد و حضور مسئولان استانی، شهرستانی و شهری در این مراکز دینی برای پاسخگویی به دغدغه ها و سوالات مردم از دیگر برنامه های حوزه مساجد استان اصفهان بوده است.

 

رزمایش مواسات و همدلی از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه مساجد بوده که توزیع بسته های معیشتی برای نیازمند و مشارکت خیرین در رفع نیازهای مالی از جمله آن می باشد که توزیع گوشت گرم توسط کانون های مساجد در این همین راستا انجام شده است.

همت بلند خیرین در توسعه و تکمیل یکصد مسجد در سراسر استان اصفهان اتفاق مهمی برای رفع نیاز مسجد سازی و دسترسی آسان به مساجد در همه مناطق بوده است.

 

تغییر و تحول در مدیریت اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان از جمله این اقدامات بود که حجت الاسلام کوچک زاده جایگزین حجت الاسلام ابطحی شد.


توسعه مراکز فرهنگی و هنری مساجد، تعمیر و تجهیز این مراکز دینی و فرهنگی، اجرای فعالیت های هنری، برگزاری جشنواره ها و رویدادهای آموزشی در مساجد از جمله فعالیت هایی بود که در سراسر استان اصفهان در یک سال گذشته رقم خورد.

 

فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان پیشران در حوزه مساجد توانسته همگرایی و هم افزایی در بین نهادهای فرهنگی ایجاد و کارکردهای این مراکز را احیا کند.

 

کد خبر 1159516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha