حمایت از شرکت های دانش بنیان، لازمه رونق اشتغالزایی در کشور است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان، لازمه رونق اشتغالزایی در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی لیالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک حلول سال 1401 هجری شمسی به مقام معظم رهبری، علما، نخبگان، مسئولان و همه ملت عزیز ایران گفت: امسال از معدود سال هایی است که عید نیمه شعبان، عید نوروز و عید رمضان، نزدیکی زمانی خاصی به هم دارند و باید این مساله را حقیقتاً به فال نیک گرفت.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی افزود: سال 1400 با وجود همه فراز و نشیب ها و مشکلات و شیرینی ها و تلخی ها، سپری شده و مهم آن است که ما آماده ورود به سال جدید به عنوان طلیعه قرن جدید باشیم و بسیار امیدواریم که سال 1401 ، آغاز تحولات شیرین و موفقیت آمیزی برای جامعه اسلامی و حاکمیت اسلامی ما باشد و این که مردم مسلمان و انقلابی ما در شرایط بهتری زندگی کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: مقام معظم رهبری هر سال شعاری برای سال انتخاب می کنند و تأکید ایشان در نام گذاری سال جدید بر بحث تولید و اشتغالزایی و توجه به اقتصاد دانش بنیان، نشان دهنده اهمیت این مباحث است چه آن که به خصوص شرکت های دانش بنیان و فعالیت های علمی در این زمینه از پیشران های مهم تولید در کشور به شمار می رود و لذا حمایت از این شرکت ها و این فعالیت ها، لازمه رونق اشتغالزایی است.

 

وی با تأکید بر این که همچنان تنها راه حل مشکلات اقتصادی، توجه به تولید داخلی و استفاده از ظرفیت های خودمان است، اظهار داشت: هم مردم و هم مسئولان باید در زمینه تحقق شعار سال همت مضاعفی از خود نشان دهند و زمینه های رونق و جهش تولید و بسترسازی برای اشتغالزایی را فراهم نمایند.

 

لیالی افزود: بی شک با حمایت از شرکت ها و افراد فعال در زمینه اقتصاد دانش بنیان، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور از جمله بحث بیکاری رفع شده و شاهد اشتغالزایی خوب و پایدار خواهیم بود.

 

وی بیان داشت: با حمایت از تولید می توان به رونق اشتغالزایی کمک کرد و در این راستا البته باید به زیست بوم های اشتغال در کشور توجه ویژه ای نمود

 

وی افزود: یکی از پایه های اقتدار ما ناظر به تقویت در عرصه تولید و اقتصاد است و این که بتوانیم ضمن حفظ استقلال سیاسی در عرصه اقتصاد منطقه ای و جهانی نیز موفق و فعال باشیم.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در خاتمه صحبت های خود ابرازامیدواری کرد: سال جدید در ابعاد مهم اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ، سال خوبی برای مملکت و نظام اسلامی ما باشد و ان شاءالله شاهد رفع موانع و مشکلات فراروی بحث تولید و اشتغال باشیم.


 

کد خبر 1159563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha