نوروز در «اسکندریه» /ترویج ارزش های صلح و همبستگی با برگزاری جشن سال نو در «ویرجینیا»

نوروز ارزش‌های صلح و همبستگی بین نسل‌ها را ترویج می‌کند، زمان آشتی و همسایگی است و به تنوع فرهنگی و دوستی میان مردم جوامع مختلف کمک می‌کند واین همان کاری است که ایرانی های ساکن اسکندریه در ایالت ویرجینیای آمریکا تلاش کردند تا به انجام برسانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، ساکنان واترگیت درشهر اسکندریه واقع در ایالت ویرجینیای آمریکا  گرد هم آمدند تا در جشن سنتی سال نو ایرانی به نام نوروز که رسماً در اولین روز بهار آغاز می‌شود، شرکت کنند.

زهره خوش‌نام، برگزارکننده این جشن، گفت: نوروز چیزی را جشن می‌گیرد که عموما از آن به عنوان سال نو ایرانی یاد می‌شود، اما در بسیاری از ملل نیز جشن گرفته می‌شود. این توسط سازمان ملل و کنگره به رسمیت شناخته شده است.

این دومین جشن نوروزی بود  که توسط کمیته جوانان واترگیت برپا شد.

خوش نام گفت: این برای همه همسایگان ما است که در تلاش برای گرد هم آوردن ملیت های مختلف هستند. سال نوی ایرانی در کشورهای مختلف در 21 مارس جشن گرفته می شود. ما آن را دو سال پیش شروع کردیم تا همه بیایند و ببینند که سال نو و آغاز بهار را چگونه جشن می گیریم.

به گفته او بیش از 300 میلیون نفر از شمال غرب چین، هند، افغانستان، ایران، ترکیه و مصر نوروز را در اعتدال بهاری جشن می گیرند که نمادی از تجدید است.

او گفت: این یک جشن شادی است که مملو از گل، شیرینی و صدای خنده کودکان است.

قسمت اصلی جشن نوروز سفره هفت سین است، چیدمانی از هفت  چیز که نام آنها با حرف  «س» آغاز می شود.

پت اسپینت از ساکنان واترگیت گفت: همه خانم های ایرانی این غذای خوشمزه را درست کرده اند. ، ا این یک گردهمایی دوست‌داشتنی برای گرد هم آوردن فرهنگ‌های مختلف است.

همانطور که در اعلامیه سازمان ملل آمده است، نوروز ارزش‌های صلح و همبستگی بین نسل‌ها را ترویج می‌کند، زمان آشتی و همسایگی است و به تنوع فرهنگی و دوستی میان مردم جوامع مختلف کمک می‌کند واین همان کاری است که مسلمانان و ایرانی ها تلاش کردند در آمریکا انجام دهند.

جشن نوروز امسال درایالت ویرجینیا مانند دیگر رویدادهای هنری با دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال به صورت حضوری برگزار شد.

در این جشنواره  بسیاری از هنرهای دستی ایرانی در معرض نمایش قرار داده شد تا ساکنان اسکندریه از آنها بازدید کنند و با فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی آشنا شوند.

اسکندریه است یک شهر مستقل در مشترک المنافع از ویرجینیا در ایالات متحده از نظر سرشماری 2010 ، جمعیت 139،966 نفر بود و در سال 2019 ، جمعیت 159،428 نفر تخمین زده شد.

اسکندریه در امتداد کرانه غربی رودخانه پوتوماک تقریبا در 11 کیلومتری از جنوب مرکز شهر واشنگتن ، دی سی واقع شده است.

کد خبر 1159765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha