مساجد اصفهان مقصد گردشگران و میزبان مسافران

مساجد اصفهان در ایام نوروز برخی به لحاظ ظرفیت تاریخی مقصد توریست و بخشی به دلیل موقعیت جغرافیایی میزبان مسافران برای اقامه نماز و ارائه خدمات هستند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: یکی از مراکز مهم فعال در ایام نوروز مساجد هستند که میزبان مسافران و گردشگران زیادی قرار می گیرند و خدمات آن به عموم می رسد.

مساجد اصفهان مثل مسجد امام(ره) که به لحاظ ظرفیت گردشگری و تاریخی دارای هویت خاصی بوده همه ساله میزبان مسافران قرار می گیرد که جمعیت زیادی از این مراکز دینی و مذهبی در سراسر استان همین جایگاه و پتانسیل را دارند.

بخشی از مساجد مثل مسجد بین راهی و سطح شهرها برای اقامه نماز و ادای فریضه دینی در ایام نوروز میزبان مسافران هستند که متولیان این مراکز دینی آمادگی و امکانات لازم را فراهم ساخته اند.

این چنین وضعی جایگاه و اهمیت مساجد را نشان می دهد که در هر مقطع و زمانی جایگاه و اهمیت خاصی داشته و از این فرصت باید برای خدمت رسانی و ترویج معارف دینی استفاده می شود.

 

آمار دقیق از تعداد مساجد تاریخی و دارای جذابیت گردشگری در سراسر استان اصفهان نداریم اما مطمنا بر اساس بررسی های میدانی شمار آن ها یکصد باب می گذرد.

بازدید از این مساجد برای بسیاری از گردشگران جذابیت خاصی به لحاظ نوع معماری، جایگاه معنوی و طبیعت زیبا دارد از این روز یکی از مراکزی که مورد بازدید قرار می گیرد همین مساجد هستند.

 

وجود بیش از پنج هزار مسجد در استان اصفهان که بیشترین تعداد را در بین دیگر استان های کشور داریم خود فرصتی برای خدمت رسانی و ارائه خدمات در مقاطع خاص زمان مثل ایام نوروز است.

 

مساجد بین راهی نیز از همیت خاصی برخوردارند که نظارت بر نظافت و بهداشت آن مورد توجه بوده تا اینکه مسافران در راه بتوانند اقامه نماز داشته باشند.

*فعالیت مساجد اصفهان در طول ایام نوروز

 

معاون اجتماعی و مشارکت مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: در طول ایام نوروز مساجد شهر اصفهان جهت ارائه خدمت به مسافران فعال هستند.

»سعید امامی« افزود: مساجد طرح نوروزی از ساعت 9 صبح تا ساعات پایانی شب به روی مردم باز بوده و شهرداری نیز در حوزه مالی از این مجموعه ها حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مراکز مهم در ایام نوروز مساجد هستند که خدمات زیادی را به مسافران ارائه می دهند، تصریح کرد: آرامش و رفاع مسافران از اهمیت خاصی برای مدیریت شهری برخوردار است.

*38 مسجد بین راهی در سراسر استان اصفهان

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به اقامه نماز در سراسر استان در ایام نوروز گفت: در سطح شهرها و جاده های استان مساجد برای ارائه خدمت و بهره برداری مسافران در اقامه فریضه دینی باز می باشد.

حجت الاسلام «ابراهیم رنجبر« افزود: 38 مسجد بین راهی در سراسر استان اصفهان وجود دارد که نظارت بر بهداشت و نظافت آن ها توسط ستاد اقامه نماز، مراکز بهداشت، راهداری و حمل و نقل جاده ای و میراث فرهنگی‏، صنایع دستی و گردشگری انجام می شود.

 

وی افزود: در برخی از این مساجد برنامه های فرهنگی و جشن برای مردم محله و مسافران پیش بینی و اجرا می شود.

 

مساجد تاریخی و گردشگری میزبان مسافران

 

بسیاری از مسافران نیز از مساجد تاریخی در بخش های مختلف استان مثل مسجد امام، حکیم و سید اصفهان بازدید کرده و با معماری ایرانی و اسلامی و تمدن هزاران ساله آشنا می شوند.

نیروهای راهنما گردشگر و محتواهای فرهنگی در بیان این ظرفیت نهفته فعال بوده و مردم را بیشتر با نوع معماری و قدمت این آثار تاریخی و معنوی آشنا می کنند.

 

کد خبر 1159997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha