زمینه اسکان و تردد راحت مسافران نوروزی در استان فراهم شود

طالبی گفت: دستگاههای اجرایی خدمات رسان خراسان جنوبی تلاش کنند تا برای مسافران، سفری راحت و برای مردم استان نوروزی آرام و با آرامش خاطر را در استان شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید محمدرضا طالبی» عصر امروز(3 فروردین) در جلسه بررسی آخرین وضعیت خدمات رسانی به مسافران نوروزی و تردد جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال بعد از دو سال که کشور به دلیل شرایط سخت کرونایی، سفرها به شکل رسمی وجود نداشت، ستاد ملی کرونا با انجام سفرها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی موافقت کرده است، اظهار کرد: مردم امسال با یک شوق و علاقه خاصی از سفرهای نوروزی استقبال کردند و خراسان جنوبی هم به دلیل قرار گرفتن در مسیر چند استان پر تردد مسافران زیادی را میزبان است.

 

وی با بیان اینکه گزارش ها نشان از افزایش تردد در مسیرهای خراسان جنوبی برای نوروز 1401 دارد، افزود: دستگاههای اجرایی خدمات رسان تلاش کنند تا برای مسافران سفری راحت و برای مردم استان نوروزی آرام و با آرامش خاطر را در استان شاهد باشیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید زمینه برای اسکان و تردد راحت مسافران نوروزی در استان فراهم شود، افزود: مسئولان کنترل کنند که کالاهای اساسی به میزان کافی در انبارها و مغازه ها وجود داشته باشد تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

 

طالبی بر سرکشی از انبار کالاهای اساسی به صورت مرتب از سوی مسئولان امر تاکید کرد و گفت: همچنین فروشگاهها و مغازه های ورودی و خروجی شهرهای استان برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی برخی افراد سودجو به شدت کنترل شود تا در حق مسافران اجحافی صورت نگیرد.

 

وی با بیان اینکه بازگشت سفرها به دلیل همزمان شدن با آغاز ماه مبارک رمضان به صورت حجمی خواهد بود، تصریح کرد: مراقبت لازم برای سفری آرام و بدون حادثه در جاده ها با گذاشتن گشت های کنترلی بیشتر صورت گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پذیرش مسافران نوروزی طبق دستورالعمل های ستاد ملی کرونا صورت گیرد، گفت: مراقب باشید که طوری رفتار نشود تا شیوه نامه های بهداشتی زیر سوال برود.

 

طالبی با بیان اینکه اطلاع رسانی از مناطق گردشگری استان در ورودی شهرها صورت گیرد، اظهارداشت: مسئولان گردشگری استان همچنین مراقبت کنند که مسائل اخلاقی و اعتقادی نیز در مناطق گردشگری رعایت شود و اگر ناهنجاری در منطقه ای مشاهده شد تذکرات لازم داده شود.

 

وی با اشاره به اینکه پلیس راه نیز حضور خود در مناطق حادثه خیز بیشتر کند، ادامه داد: نیروهای انتظامی نیز با استفاده از ظرفیت پایگاههای بسیج گشت های خود را بیشتر کند تا مشکلی برای منازل مردم پیش نیاید.

 

طالبی در پایان تاکید کرد: مسئولان استان همچنین تدابیر لازم برای مقابله با حملات سایبری احتمالی که در دستور کار دشمنان قرار دارد، باشند.

 

 

کد خبر 1160074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha