حرکت در مدار تولیدِ دانش بنیان، لازمه تحکیم استقلال سیاسی و اقتصادی است

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم تصریح کرد: حرکت در مدار تولیدِ دانش بنیان و تقویت این عرصه، لازمه تحکیم استقلال سیاسی و اقتصادی کشور است.

حجت الاسلام دکتر محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک سال جدید و با اشاره به شعار سال اظهار داشت: اگر ما می خواهیم که از اثرگذاری تحریم های دشمن بکاهیم و از آن سو بر مشکلات اقتصادی خود غلبه کنیم، لازمه اش همچنان تقویت بحث تولید و رفع موانع فراروی آن است.

 

وی افزود: البته امسال رهبر معظم انقلاب با حکمت و درایت خاص خویش بر اهمیت تولید دانش بنیان تأکید کردند که ثمره بارز آن اشتغال آفرینی است و لذا مسئولان و مدیران ، مردم و فعالان اقتصادی باید این کلیدواژه ها را مدنظر قرار داده و در جهت تحقق آن گام بردارند.

 

وی با بیان این که ملت مقاوم ما با وجود همه تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه در برابر استکبار جهانی و در رأس آن ها آمریکای جهانخوار، عزتمندانه ایستاده است، گفت: امروزه به اذعان بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران غربی، فشار حداکثری دولت مستکبر آمریکا علیه کشور و نظام اسلامی ایران منجر به شکست مفتضحانه شده است و بی شک ما با تقویت تولید ملی و رفع مشکلات آن، قوی تر از هر زمانی می توانیم جلوی دشمن بایستیم و توطئه هایش را خنثی کنیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین افزود: بی شک از جمله مهم ترین راه های کسب استقلال و خودکفایی، حرکت در مدار تولید و افزایش توان ملی در ابعاد مختلف است و از این رو باید تحقق شعار سال به شکل جدی و مستمر مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

کد خبر 1160564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha