بهره مندی ۷۷ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر در خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون به ۷۷ هزار و ۳۷۴ تن از مسافران نوروزی در پست های نوروزی هلال احمر در خراسان جنوبی خدمات مربوطه ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا رضایی» امروز (۸ فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای ۲۰ روزه طرح نوروزی در خراسان جنوبی، اظهار داشت: این طرح از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا کنون 77 هزار و 374 مسافر نوروزی از خدمات آن بهره مند شده اند.

 

وی با بیان اینکه تعداد 9 پست ثابت و چهار اکیپ سیار اعضای جوانان هلال احمر در این طرح فعالیت دارند، افزود: در این مدت با مشارکت و تلاش 402 نفر روز، تعداد 32 هزار و 636 مسافر نوروزی از خدمات ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر (اطلاع‌رسانی در زمینه کرونا و نقاط پرخطر) استفاده کردند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح چهار هزار و 449 مسافر به یادواره رفیق خوشبخت ما و پویش چلچراغ دعوت شدند، گفت: استان خراسان جنوبی با بیش از 6 هزار نفر مشارکت کننده تاکنون در جایگاه دوم از نظر میزان مشارکت در سطح کشور قرار دارد.

 

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی پنج هزار و 275 کودک از خدمات فضای دوستدار کودک بهره مند و 236 نفر نیز به خیمه های نماز مراجعه داشته اند.

 

رضایی ادامه داد: در این مدت، جوانان 526 آموزش مهارت های امداد و کمک‌های اولیه و سنجش فشار خون به مسافرین ارائه شد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 18 هزار و 248 مسافر نوروزی به نقاط ایمن (اماکن فرهنگی، سیاحتی، تفریحی، ساحلی و عمومی) راهنمایی شدند، عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح شش هزار و 999 مورد اقلام فرهنگی بین مسافران نیز توزیع شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سه هزار و 769 نفر در پویش بهرفت مشارکت و از طرح حمایت کرده‌اند، افزود: چهار هزار و 766 نفر نیز در حوزه های مهارت های ترافیکی آموزش های لازم را دریافت کرده اند.

 

 

کد خبر 1160848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha