حاکمیت نسبت به ارزهای دیجیتال نظارت جدی داشته باشد

حجت الاسلام پژمانفر گفت: با توجه به وسعت گردش مالی در ارز دیجیتال از سوی حاکمیت باید نظارت صورت پذیرد و مجلس نیز نسبت به این مسئله ورود جدی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «نصرالله پژمانفر» امروز دوشنبه (۸ فروردین) در خصوص ارزهای دیجیتال بیان کرد:‌ با توجه به وسعت فضای مجازی در همه زمینه ها به ویژه اقتصادی، امروز بر اساس آن ارزهای دیجیتال ایجاد شده است.


نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: در دنیا پشتوانه نظام پولی، طلا و یا یک نظام تعریف شده ای است اما با آمدن ارز دیجیتال مبادلات پولی و بانکی به صورت نظام دیجیتال در حال شکل گیری و روز به روز در حال توسعه است و جمعیت زیادی از مردم در این مسیر ورود کرده اند.


وی تصریح کرد: آن چه در بحث ارز دیجیتال مسلم و مورد تاکید است، نظارت از ناحیه حاکمیت می باشد تا مردم در این فضا با بحران ها و مشکلاتی چون از بین رفتن پول خود دچار نشوند.


حجت الاسلام پژمانفر بیان کرد: برای این منظور باید چند مسئله اتفاق بیفتد، اول اینکه بانک مرکزی در این موضوع ورود کند و مانند دیگر حوزه های پولی و بانکی به این موضوع نظارت دقیق داشته باشد، دوم قوانین محکمی در این باب وجود داشته باشد تا منایع، مصارف، نگهداری ها و پشتوانه هایی که در این موضوع وجود دارد را بتواند مدیریت کند.


نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: اگر می خواهیم در این عرصه ورود کنیم که البته باید ورود کنیم، باید با سرعت بسته پیشنهادی از طریق بخش های خصوصی و بخش های دولتی به یک بسته پیشنهادی قانونی تبدیل شود، بانک مرکزی متولی باشد و این بسته را مجلس بررسی و آن را به قانون تیدیل کند که این نگرانی هایی که امروز در جامعه و بازار وجود دارد برطرف شود.


نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: با توجه به وسعت گردش مالی که در ارز دیجیتال وجود دارد، مجلس باید ورود جدی داشته باشد و نمی تواند بی تفاوت و بی اعتنا از این واقعیت موجود در جامعه باشد و به راحتی از کنار آن عبور کند.

کد خبر 1160973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha