اختتامیه نخستین جشنواره شعر و داستان نوجوان «ققنوس» در دهدشت برگزار شد

آئین اختتامیه نخستین جشنواره شعر و داستان نوجوان« ققنوس» با حضور برخی مسئولان، خانواده ها، اعضای شورای شهر و تعدادی از فعالان فرهنگی، ورزشی و هنری در کاروان سرای بلاد شاپور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جشنواره شعر و داستان ققنوس که طرح ادبی ابتکاری آموزش و پرورش دهدشت و با همکاری و همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان است، نقش مهمی در شناسایی و معرفی استعدادهای شعری و داستانی در دانش آموزان دارد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در این آئین، گفت: آموزش حلقه مفقوده در تمام بخش ها بوده و این موضوع در شعر هم صادق است، چرا که آموزش به شکل مستمر و مدون انجام نمی گیرد و این یاری آموزش و پرورش را می طلبد.

 

سید ایرج کاظمی جو ضمن تقدیر و تشکر از حمایت آموزش و پرورش شهرستان در راستای برگزاری این جشنواره، اظهار کرد:برگزیدگان این جشنواره را رها نکنیم و بعدها توسط اساتید مجرب و توانمند برای تربیت و  آینده بهتری را رقم بزنند.

 

وی با اشاره به اینکه همه برنامه های تخصصی در سطح شهرستان توسط خود انجمن ها برگزار می شود و اداره ارشاد فقط نظارت می کند، ادامه داد: باور داریم کار اگر به متخصصان واگذار شود، خروجی بهتری خواهد داشت.

 

رضا خردمند هم ضمن تشکر از خانواده آموزش و پرورش، گفت: امیدواریم چشمه جوشان فعلی به رودخانه تبدیل شده و ادامه داشته باشد.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در چارچوب سیاست های وزارت حمایت و نظارت در تمام محورها در دستور کار بوده و در منشور جدید در تمام شاخه های فرهنگی و هنری بحث استعدادیابی است که در روستا کانون های مساجد استعدادهای هنری و فرهنگی را هدایت و معرفی کنند.

 

وی همچنین قول داد، تمام هزینه های برگزاری کلاس های آموزش استعدادها را پرداخت خواهیم کرد.

 

محمد حسین جمشیدی هم گفت: ققنوس اندیشه بالابرنده آدمی است که از دل رنج و مشکلات زندگی را بیرون می آورد و کهن الگویی برای زایش شعرف شاعر و نماد راستی و درستی برای آینده روشن جامعه با شناسایی استعدادهای برتر شعر و داستان است.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش دهدشت از همراهی و حمایت مدیر آموزش و پرورش و معاونین اداره، مدیران مدارس، کارشناسان ستادی و همه دانش آموزان تشکر کرد و افزود:  اعتقاد دارم اگر می خواهیم جامعه خوبی داشته باشیم، باید زنگ مدارس را به درستی به صدا درآوریم و برگزاری این جشنواره نشان داد آموزش و پرورش راه خود را درست ترسیم کرد.

 

جمشیدی ضمن تقدیر از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، ادامه داد: استان ما در بعد تحصیلات آکادمیک بر اساس ظرفیت جمیعتی بعد از بزد دومین استان کشور و در حوزه فرهنگ و هنر دهدشت شهر برتر استان است و باید دببرخانه جشنواره ققنوس ایجاد و سالها ادامه داشته باشد.

 

گفتنی است در پایان از بین 400 اثر ارائه شده به دبیرخانه این جشنواره، از صاحبان 20 اثر برتر با انتخاب داوران تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1161066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha