هدف گذاری کمیته امداد برای شاغل شدن بیش از ۱۶هزار مازندرانی/۳۰۰هزار بسته معیشتی ویژه ماه رمضان  بین مددجویان توزیع می شود

حجت الاسلام عالیشاه گفت:امسال با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان برای ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفرمازندرانی تحت پوشش کمیته امداد در پنج دهک اشتغال زایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(۹فروردین) در رزمایش مواسات و همدلی در شهرستان‌های رامسر، تنکابن و عباس آباد، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم با همکاری روسای شهرستان‌ها صحنه زیبایی جهت خدمت به محرومین و نیازمندان غرب مازندران خلق شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در مازندران افزود: فلسفه وجودی این نهاد سیره اولیا، اوصیا، پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی(ص) و امیرالمومنین علی (ع) است، از این رو برای ماه مبارک رمضان برنامه‌های خوب و متعدد تدارک دیده شده است، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه عنوان کرد: در سال قبل یک میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد در حالی که امسال پیش بینی برای توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرس را داریم، سال قبل ۲۱۰ هزار سبد غذایی ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومانی به خانواده‌ها اهدا شد که امسال ۳۰۰ هزار سبد غذایی را درنظر گرفتیم که در ماه مبارک خدمت ۸۰ هزار خانوار تحت پوشش و بین  ۱۰۰ هزار خانواری که غیرمستقیم به ما مراجه می‌کنند توزیع خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح اکرام ایتام، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر یتیم و ۱۰ هزار نفر محسنین را تحت پوشش داریم، اعلام کرد: پیش بینی جذب ۲۰ هزار حامی در ماه مبارک رمضان برای این خانواده‌ها برای مساعدت از حداقل ۱۰ هزار تومان داریم تا بتوانیم سرانه مستمری به این افراد تا یک میلیون تومان برسانیم، چرا که طبق پایش فقر در مازندران یک مازندرانی برای سیر کردن شکم خود ماهیانه از ۶۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان وجه نقد نیاز دارد.

 

حجت الاسلام عالیشاه ادامه داد: اکنون در شرایط موجود خیرین هر نیتی داشته باشند ما زمینه آن را داریم، ساخت هزار و ۳۰۰ مسکن محرومین، کمک‌های مومنانه و اطعام مهدوی و غیره را در دستور کار داریم.

 

وی با اشاره به اینکه زکات فطره نقدی است و کمک های مومنانه باید محله و مسجد محور باشد از ۴۵۶ مرکز نیکوکاری توقع خلق صحنه‌ای زیبا داریم، گفت: از این رو امروز اولین روز از برپایی رزمایش مومنانه در غرب مازندران است، فردا در شرق مازندران توزیع ۲ هزار بسته سبد معیشتی را با محوریت نکا خواهیم داشت، همچنین ۱۵۰ سری جهیزیه بین نیازمندان توزیع خواهد شد، در سال ۱۴۰۰ ما یک نوعروس پشت نوبت جهیزیه نداشتیم بلکه فردای روز عقد به نوعروس جهیزیه پرداخت کردیم.

 

حجت الاسلام عالیشاه عنوان کرد: در بخش لوازم خانگی بیش از ۸ هزار لوازم توزیع کردیم، اقلام به مددجویان تحویل داده شد، همچنین در صندوق امداد و ولایت با حمایت‌های ویژه ۳ هزار نفر پشت نوبتی صفر شدند که افتخار ماست تا شان و عزت این خانوادها حفظ شود و پشت نوبت خدمت نباشند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در مازندران با بیان اینکه در راستای اصل توانمندسازی سال گذشته با صرف ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال برای  ۱۱ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد، اذعان کرد: امسال این اعتبار به ۸۰۰ میلیارد تومان میرسد که باید برای ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر در پنج دهک پرونده اشتغال تشکیل شود.

کد خبر 1161280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha