نوروز نصف جهان در پاندمی کرونا

استان اصفهان و دیار سلمان محمدی و پایتخت فرهنگ و هنر ایران اسلامی در نوروز ۱۴۰۱ در پاندمی کرونا میزبان هزاران مسافر از نقاط مختلف کشور بود.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: مسافران بار سفر بستند و از اقصی نقاط کشور به بخش های مرکزی، غربی، شرقی و جنوب و شمال کشور سفر کردند که شمار ترددها نوروزی از میلیون ها گذشته و این آمار در جاده های استان اصفهان بالغ بر یک میلیون 800 هزار خودرو بوده است.

اسکان قریب به هزار نفر در مراکز اسکان دائم و موقت استان نمونه ای دیگر از سونامی سفر در اصفهان بوده که ظرفیت های اسکان تکمیل و موج خدمات رسانی برپا است.

 

استان اصفهان و دیار سلمان محمدی و پایتخت فرهنگ و هنر ایران اسلامی در نوروز 1401 در پاندمی کرونا میزبان هزاران مسافر از نقاط مختلف کشور بوده و این جریان تا روز 13 فروردین ادامه دارد و چه بسا بسیاری که در موج دوم سفرها هنوز به اصفهان نرسیده اند.

 

بازگشایی آب زاینده رود در این ایام نه تنها موج سفرهای درون استانی را به نصف جهان به همراه داشته، انگیزه سفر را نیز برای دیگر گردشگران از استان های دیگر کشور را نیز تقویت کرده است.

حال و هوای خاصی در نوروز کرونایی توام با جریان آب زاینده رود در اصفهان حاکم است و البته توزیع مسافران در شهرستان ها نیز از سیاست های ستاد تسهیلات سفر این استان به حساب می آید.

 

*گردشگری متمرکز بر اصفهان نیست

 

رئیس ستاد تسهیلات سفر استان اصفهان گفت: گردشگری در این استان متمرکز بر کلانشهر اصفهان نیست و توزیع مسافر در سراسر بخش های این استان انجام گرفته است.

«مهران زینلیان« پیش بینی برنامه و زمینه های اسکان در شهرستان ها را عامل جذب توریست و مسافر بیان کرد و اذعان داشت: عدم تمرکز گرایی در این حوزه موجب افزایش ماندگاری سفر شده است.

 

وی از پتانسیل عظیم و جذاب گردشگری در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان خبرداد و گفت: هر کدام برای مردم جذابیت خاصی ایجاد کرده و زمینه ساز سفر به آن مناطق شده است.

 

*رویدادهای فرهنگی و معرفی قابلیت های هر منطقه

 

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان اصفهان هم به رویدادها و برنامه های فرهنگی نوروز اشاره کرد و اذعان داشت: 700 عنوان برنامه در سراسر استان در حال اجرا است که رویکرد خاصی داشته و همچنان این برنامه ها ادامه دارد.

«علیرضا ایزدی« اجرای برنامه در باغ موزه چهلستون و برپایی نمایشگاه از هر شهرستان بر توانایی و ظرفیت این خطه افزوده است.

 

وی یادآورشد: نوروزگاه های روستایی و عشایر ظرفیت خوبی برای توسعه و رونق گردشگری در سراسر استان اصفهان و جذب مسافر بود.

 

*امینت، سلامت و آرامش سفر

 

یکی از مقوله های مهم در سفر امنیت، سلامت و آرامش و دوری از حوادث است که نهادهای خدماتی در این حوزه مثل پلیس، اورژانس و آتش نشانی سهم خود را به خوبی ایفا می کنند.

رشد امنیت و کاهش وقوع جرائم به ویژه سرقت و از طرفی تلاش برای افزایش ایمنی راه ها و کاهش تصادفات و سوانح از اقدامات صورت گرفته در این عرصه است.

 

*انعکاس رسانه ها و فعالیت تبلیغاتی

 

مخابره اخبار و رویدادها و اطلاع رسانی به موقع به مردم از مهمترین مولفه های دستیابی به سفر آسان و سپری کردن نوروز ایمن و با نشاط است که رسانه ها در این خصوص نقش مهمی داشته اند.

پخش فیلم و محتواهای چند رسانه ای هم برای مسافران و هم برای مردم استان حائز اهمیت بوده و نشاط اجتماعی را به همراه داشته است.

 

کد خبر 1161298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha