بازدید بیش از ۱۰ میلیون نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه

حجت الاسلام عادل گفت: تا روز ۶ فروردین ماه طبق آمار موجود، بیش از ۱۰ میلیون نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت الاسلام «غلامرضا عادل» در بازدید از امامزادگان طرح نوروزی آرامش بهاری اوقاف استان قزوین با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان کشور بیان کرد: طرح آرامش بهاری با توجه به ایام پایانی ماه شعبان و روزهای نوروز، با معنویات خاصی در یک هزار و ۸۰۰  امامزاده در سطح کشور در حال برگزاری است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: با توجه به حضور گسترده مسافران عزیز، در سفرهای نوروزی در امامزادگان، برنامه های ویژه طرح آرامش بهاری با حضور مبلغین و اجرای برنامه های ویژه این طرح از جمله برگزاری نماز جماعت، برنامه ها و مسابقات فرهنگی ویژه خانواده و کودکان برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: طرح آرامش بهاری در سه سطح در حال اجراست، لحظه تحویل سال که حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در لحظه تحویل سال در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور حضور داشتند.

 

حجت الاسلام عادل اعلام کرد: یک هزار و ۵۰۰ مبلغ اعزامی و بومی در این مراسم ها در اجرای مسابقات و برنامه های فرهنگی، در غرفه های مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی، اقامه نماز و غیره حضور دارند و تا روز ۶ فروردین ماه طبق آمار موجود، بیش از ۱۰ میلیون نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه بازدید کردند و این برنامه تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

 

وی افزود: همچنین زائرسراهای امامزادگان هم در این ایام پذیرای مسافرین و زایران نوروزی بوده و در بعضی از استان ها که شرایط جوی نامناسب بود به صورت اضطراری، صحن ها و شبستان ها پذیرای مسافرین بود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تأکید کرد: طرح آرامش بهاری از سال ۸۹ آغاز شده و امسال دوازدهمین سال اجرای طرح است، در سال گذشته این طرح با شرایط خاصی و در قالب ایستگاه های سلامت اجرا شد، استان هایی همچون استان قزوین که از نظر تمدن دارای سابقه دیرینه هستند و امامزادگان شاخصی در آنها وجود دارد و بیشتر در مسیر تردد مسافران قرار دارند، برنامه آرامش بهاری به طور مطلوبی برگزار شده که بسیار قابل تقدیر است.

 

وی یادآور شد: برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته که به استان ها ابلاغ شده است، با توجه به ضرورت حضور فعال در فضای مجازی به ویژه در بحث جهاد تبیین که از خواسته های مقام معظم رهبری است، برنامه گسترده ای تبیین شده که فعال شدن موضوعات فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف به ویژه ظرفیت امامزادگان در فضای مجازی بخشی از این برنامه هاست.

 

حجت الاسلام عادل اظهار کرد: همچنین طی ۲ سال گذشته در قالب کمک های مومنانه و مواسات، طرح های مختلفی تدوین شد که حدود ۱۵ طرح در عناوین مختلف برای کمک های مومنانه اجرا شد و حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی و حمایتی در سطح کشور توزیع شد.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های این ایام در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در بحث مواسات و کمک های مومنانه که طی ۲ سال اخیر اجرا شده، ویژه برنامه قرار دوازدهم است که روز ۱۲ هر ماه بسته های ارزاق توسط خیرین و موقوفات، به نام امام زمان(عج) توزیع خواهد شد.

 

کد خبر 1161357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha