بازدید از نقاط گردشگری استان اصفهان به هفت میلیون نفر رسید

ایزدی با اشاره بازدید از مناطق گردشگری و تاریخی اصفهان گفت: امسال بازدید از نقاط گردشگری استان اصفهان به نزدیک هفت میلیون نفر رسید.

«علیرضا ایزدی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی در نوروز امسال اظهارداشت: نزدیک به هفت میلیون نفر از مناطق تاریخی و گردشگری این استان بازدید کرده و از طبیعت بکر این منطقه کشور نیز در روز طبیعت بهره مند خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: بیش از یک میلیون نفر نیز در این استان اقامت داشته و از ماندگاری در استان نیز به بیش از 2 روز به صورت متوسط رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اقامت مردم در هتل، مسافرخانه، خانه های بوم گردی و کمپ های موقت شهری انجام شده و کلانشهر اصفهان در مجموعه باغ فدک بوده است.

ایزدی دوری از تمرکز گرایی و توزیع گردشگر در استان را مایه افزایش ماندگاری بیان کرد و گفت: سعی بر توسعه و معرفی ظرفیت گردشگری داشته ایم که دستاوردهای زیادی را هم در توسعه اقتصادی و تقویت صنعت گردشگری و معرفی هویت هر منطقه صورت گرفت.

 

وی از نوروز متفاوت امسال خبرداد و گفت: پس از دوران سخت کرونایی با بهبود اوضاع شاهد سفرهای نوروزی و استقبال زیاد مردم روبرو بوده ایم.

ایزدی هماهنگی بین بخشی در ستاد تسهیلات سفر برای افزایش ایمنی سفر و خدمات رسانی به مردم را کارآمد دانست و اذعان داشت: رضایتمندی مردم افزایش یافته و کمبودها نیز برای آینده جبران خواهد شد.

 

وی به رویدادهای فرهنگی نوروز اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه در باغ موزه چهلستون و در نوروزگاه های هر شهر برگزار شده بود و تا روز 13 فروردین نیز ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به نوروزگاه های روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: معرفی صنایع دستی، گردشگری و عرضه تولیدات محصولات مردم این مناطق منافع زیادی را به همراه داشته است.

 

 

کد خبر 1161729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha