افزایش ورود زائران به امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود در ایام تعطیلات نوروز

رابط کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: ورود مسافران، گردشگران و زائران در ایام تعطیلات عید نوروز به آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) افزایش چشمگیری داشت و مورد زیارت خیل عظیم عاشقان اهل بیت (ع) قرار گرفت.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم بن موسی کاظم (ع) شهر لاهرود در ایام تعطیلات عید نوروز بیشترین ورود زائران، گردشگران و مسافران نوروزی را داشت و مورد زیارت خیل عظیم عاشقان اهل بیت (ع) قرار گرفت.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) در مسیر قله و دامنه سر سبز سبلان قرار دارد و موقعیت ویژه جفرافیایی این امامزاده جلیل القدر یکی از علل ورود بیشترین زائران و مسافران نوروزی به حرم مطهر آن حضرت است.

 

وی ادامه داد: دومین علت ورود بیشترین زائران و مسافران نوروزی به آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) این است که آن حضرت به لحاظ تشرف از خراسان به شهر لاهرود، شهرت منطقه ای، استانی و حتی ملی دارد و هدیه نفیس تربت خراسان به مردم منطقه بوده و به عنوان گرانبهاترین میراث فرهنگی تربت خراسان در شمالغرب کشور محسوب می شود.

 

اسبری اظهار کرد: آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود اولین و تنها امامزاده ای است که در استان اردبیل دارای زائر سرا با امکانات رفاهی و بهداشتی جهت اسکان موقت زائران و گردشگران هست.

 

وی تصریح کرد: علت اینکه به لاهرود شهر مقدس می گویند این است که ریشه واژه لاهرود از ترکیب دو کلمه «لاه» به معنی مقدس و رود تشکیل شده و ترجمه تحت اللفظی لاهرود همان رود مقدس است.

کد خبر 1162309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha