تمرکز دستگاه قضایی فارس بر اشتغال زندانیان در سال ۱۴۰۱

بحرینی گفت: دستگاه قضایی فارس در سال جدید بیش از سال قبل بر ایجاد اشتغال زندانیان و تامین منابع پایدار و درآمدزایی برای خانواده های زندانیان تمرکز خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید مصطفی بحرینی»، امروز (سه شنبه 16 فروردین) در اولین جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز که در دفتر دادستان فارس برگزار شد، گفت: خدمت به اقشار آسیب دیده اجتماع و به ویژه خانواده های نیازمند زندانیان از اولویت های دستگاه قضایی فارس به شمار می رود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس افزود: اشتغال زایی مورد تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار دارد و اشتغال زایی برای زندانیان موجب کسب درامد و رفع مشکلات اقتصادی خانواده های آنها می شود و مورد توجه دستگاه قضایی استان است.

وی اضافه کرد: برای بازگرداندن مجرم به جامعه به شرکت وی در برنامه های اصلاحی و تربیتی نیاز اما خانواده مجرمان مستوجب مجازات نیستند و باید مورد حمایت مادی و معنوی قرار بگیرند.

بحرینی تاکید کرد: دستگاه قضایی فارس در سال جدید بیش از سال قبل بر ایجاد اشتغال زندانیان و تامین منابع پایدار و درآمدزایی برای خانواده های زندانیان تمرکز خواهد داشت.

وی اعلام کرد: راه اندازی ساختمان انجمن حمایت زندانیان نیز در اولویت است و برای افتتاح این ساختمان باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

حمایت از خانواده زندانیان حمایت از جامعه است

«محسن انصاری منش» نیز در این نشست ضمن تاکید بر لزوم رسیدگی به خانواده زندانیان گفت: سازمان زندان های فارس این مهم را در سال جاری به صورت ویژه دنبال می کند.

 معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس افزود: خانواده زندانیان، مجرم نیستند و نباید از جامعه طرد شوند بلکه باید به مشکلات آنها رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: زمانی که زندانیان دغدغه تامین معاش خانواده خود را داشته باشند بر اصلاح و تربیت خود در زمان زندانی بودن تمرکز لازم را ندارند.

انصاری منش تاکید کرد: تمام تلاش ما در انجمن حمایت زندانیان باید بر رسیدگی به مشکلات خانواده های زندانیان متمرکز شود و در این راستا باید استفاده از ظرفیت خیران  و سرمایه گذاران و نهادهای متولی و سازمان صنایع و معدن را برای اشتغال زایی مورد توجه ویژه قرار دهیم.

وی ادامه داد: ایجاد کارگاه‌های تولیدی با همکاری صنایع  در اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده زندانیان نقش موثری دارد و با پرداخت مستمری ماهیانه، مشکل خانواده های زندانیان را نمی توان رفع کرد.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی خانواده های زندانیان موجب بروز آسیب های اجتماعی برای آنها می شود و کمک به زندانی و خانواده وی کمک به جامعه است و این کمک ها باید مادی، فرهنگی و معنوی باشند.

جلوگیری از ناهنجاری‌ های اجتماعی با حمایت از خانواده زندانیان

«محمود قربانی» نیز با ارائه گزارشی از عملکرد انجمن حمایت زندانیان در سال 1400 عنوان کرد: سال گذشته برای آزادی زندانیان و کمک به زندانیان نیازمند بیش از 28 میلیارد ریال کمک شد و شاهد کمک  19 میلیارد ریالی نقدی و غیر نقدی به خانواده های زندانیان بوده ایم.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز افزود: حمایت از خانواده‌ های زندانیان از ناهنجاری‌ های اجتماعی و آسیب‌ پذیری اقشار در معرض خطر جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: اشتغال خانواده های زندانیان، اولویت انجمن حمایت زندانیان در شیراز است و تلاش می شود با همکاری صنعتگران و نیکوکاران، اشتغال پایدار برای زندانیان ایجاد شود.

قربانی اعلام کرد: بر همین اساس، انجمن حمایت از زندانیان در شیراز در چهار طبقه آموزشی، اشتغال، فرهنگی و اداری به زودی راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 1162974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha