افتتاح مرز هلاله شمالی ظرفیتی بزرگ برای اشتغالزایی است/ قرآن معرف عالی ترین مفاهیم زندگی است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه افتتاح مرز هلاله شمال باعث رونق کسب و کار، اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور خواهد شد، گفت: قرآن کریم معرف عالی ترین مفاهیم مربوط به زندگی انسان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهرستان چوار، ظهر امروز(۱۹ فروردین) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه هشتاد و سوم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که سپس او را در کفنهایش می پیچند، در حالی که از همه چیز مأیوس شده و همه را به دست فراموشی سپرده است و او را به آسانی در حالی که کاملا تسليم است، بر می گیرند و پیکر خسته و رنجیده اش را که بر اثر بیماریها کاملا لاغر شده، بر چوب های تابوت می افکنند؛ در حالی که فرزندان و نوه ها و جمع دوستان، تابوت او را بر دوش می کشند و به سوی خانه غربت -که دیدار او در آنجا از همگان قطع میشود و در تنهایی وحشتناکی، فرو میرود- حمل می کنند.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» افزود: حضرت امام علی(ع) در ادامه این خطبه می فرماید که این وضع همچنان ادامه می یابد تا تشییع کنندگان (با سپردن جنازه او به آرامگاه ابدیش) باز گردند و گریه کنندگان بی تاب، خاموش شوند و او را تنها بگذارند) در آن حفره گورش می نشانند و از او سؤال میکنند در حالی که از ترس و تحیر در برابر سؤال و لغزش در آزمون، آهسته سخن می گوید.

 

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در جمع قاریان فرمودند که ماه رمضان، ماه ضیافت است، ماه گستره ی بی نهایت رحمت الهی است، ضیافت الهی به این اغتنام اینگونه فرصتها است، افزود: از فرصتهای ماه رمضان را می توان به  تقرب به خدا، روزه، تلاوت قرآن و اصلاح ذات البين اشاره کرد.

 

امام جمعه چوار با اشاره به اینکه قرآن معرف عالی ترین مفاهیم زندگی است، ابراز کرد: ذکر، یکی از نامهای مبارک قرآن کریم است. ذکر یعنی یاد، قرآن یادآورنده است، اگر یاد رفت، غفلت حاصل خواهد شد و در قرآن مكرر نسبت به این غفلت پرهیز و زنهار داده شده است، هر چه شما با قرآن بیشتر آنس پیدا کنید، ذکر بیشتر خواهد شد.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: وقتی قرآن می خوانیم، خدا دارد با ما حرف می زند، با این چشم به تلاوت قرآن نگاه کنیم،باید تلاوت را تکرار کرد، باید قرآن را از اول تا آخر خواند، دین پیغمبر خدا(ص) دین ابدی است، معجزه ی او هم بایستی ابدی باشد، عالی ترین مفاهیم مربوط به زندگی انسان را قرآن می تواند به ما معرفی کند.

 

وی با تاکید بر دانش بنیان شدن بخش کشاورزی، افزود: آنچه رهبر انقلاب درباره ضرورت دانش بنیان شدن کشاورزی مطرح کردند، یک واقعیت محض است و باید باور کنیم اگر بخواهیم کشاورزی را به همین شکل سنتی دنبال کنیم، هم در تامین نیازهای اساسی دچار مشکل خواهیم بود و هم فاصله مان با سایر کشورها، از این که هست، بیشتر می شود.

 

امام جمعه چوار ابراز کرد: کشاورزی یک علم است که حوزه های مختلفی از جمله خاکشناسی، گیاه پزشکی، سموم کشاورزی و آبیاری را در بر می گیرد و خوشبختانه ما در کشورمان توان علمی لازم در همه این حوزه ها را داریم و می توانیم کمیت، کیفیت و بهره وری کشاورزی را ارتقا دهیم.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: برای دانش بنیان شدن کشاورزی دو اقدام لازم است،باید دستاوردهای علمی و فناوریهای نوین موجود در کشور به دست کشاورزان برسد تا مورد استفاده قرار دهند و همچنین مسئولان باید خود را موظف بدانند مشکلات کشاورزان را به دانشگاهها و مراکز علمی ارجاع دهند تا برای حل آنها راهکار علمی ارائه شود.

 

وی تصریح کرد: البته در این راه دو نیاز هم وجود دارد، نیاز اول تامین بودجه برای انجام تحقیقات علمی و اجرای طرح های دانش بنیان است و نیاز دوم پرهیز از تعجیل است، چرا که ما در کشاورزی با موجودات زنده ای مانند گیاه، دام و شیلات سر و کار داریم و نباید منتظر نتایج سریع و فوری بود.

 

امام جمعه چوار گفت: سفر استاندار ایلام و معاونانش به همراه یک تیم اقتصادی، سیاسی و مذهبی با دعوت استاندار دیاله عراق یکی از سفر های خوب و ثمر بخش و تاثیرگذار در روابط سیاسی و اقتصادی هر دو کشور بود که در ابتدای سال جاری صورت پذیرفت و انشاء الله در آینده نزدیک مرز هلاله شمالی افتتاح خواهد شد.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: افتتاح این مرز هم باعث رونق کسب و کار و هم اشتغالزایی مردم ما و هم ارزآوری برای کشور خواهد شد، باتوجه به علاقه کشور همسایه به روابط تجاری با ما و نزدیکی مرز هلاله به بغداد، بهترین فرصت برای هر دو کشور می باشد تا سريع تر اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: البته با دستور آقای استاندار عملیات راه سازی و محوطه سازی از سمت ما شروع شده است که لازم می دانم از زحمات آقای استاندار محترم و معاونین و کسانی که در این زمینه کمک کردند تشکر و قدر دانی کنم، سفر شورای اداری استان به چوار که نماینده حضرت آقا هم در این جلسه شرکت فرمودند و توصیه های لازم را به اعضاء برای چوار داشتند، همچنین استاندار محترم به همه دستگاه های اداری دستور اکید دادن که ادارات سریع در چوار مستقر و کمبودها را اجبران کنند و مشکلاتی که شهرستان دارد از جمله آب آشامیدنی سریع رفع گردد که امیدوارم همه دستگاه های اداری دولتی به وظیفه خودشان عمل کنند.

کد خبر 1163700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha