رشد عقلانی و رشد جسمانی متضمن بی‌تفاوت نبودن نسبت به دستورات الهی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه رسیدن به سن تکلیف مسئولیت اجتماعی و فردی به همراه دارد، گفت: رشد عقلانی و رشد جسمانی متضمن بی‌تفاوت نبودن نسبت به دستورات الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، امروز(22فروردین)، در جشن روزه اولی‌های خرم آباد در مصلی الغدیر، اظهارداشت: وقتی دختران و پسران به سن تکلیف می‌رسند مأموریتی از سوی خالق برای انجام وظایف الهی به آنان محول می‌شود.

 

وی افزود: با رسیدن به سن تکلیف انجام تکالیف الهی و دوری از محرمات برای کودکان و نوجوانان واجب می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه رشد عقلانی و رشد جسمانی متضمن بی‌تفاوت نبودن نسبت به دستورات الهی است، گفت: از فرصت ماه مبارک رمضان باید در راستای انجام‌دادن عبادات بهره مند شد.

 

وی با نقل این حدیث نبوی که خداوند به عبادت جوانان در مقابل فرشتگان الهی مباهات می‌کند، بیان کرد: همین مباهات پروردگار به جوانی که در مسیر بندگی قدم می‌گذارد، یک افتخار است و باید به آن بالید.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به حضور نوجوانان و جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: آنان با همان سن کم از خاک میهن در برابر متجاوزان و دشمنان محافظت کردند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به تحصیل همراه با تهذیب دانش‌آموزان تأکید و تصریح کرد: نوجوانان با پرورش روحیات اخلاقی می‌توانند همانند شهید فهمیده سرآمد زمان خود باشند و همه فضایل حسنه را کسب کنند.

 

کد خبر 1164960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha