برگزاری محفل انس با قرآن و همایش «جهاد تبیین»  در مصلی امام رضا (ع) شهر مارگون

به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری نهادهای فرهنگی محفل انس با قرآن و همایش «جهاد تبیین» در مصلی امام رضا (ع) شهر مارگون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام «رحم الله خواجه‌پور» در محفل انس با قرآن و همایش «جهاد تبیین» که با حضور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون قرآن و عترت این اداره کل، جمعی از مسئولان شهرستانی، قاریان و مردم در مصلی امام رضا (ع) شهر مارگون برگزار شد به مسئله جهاد تبیین اشاره و اظهار کرد: اگر ما در مسئله قرآن نتوانیم عظمت این کتاب الهی را تبیین و تفسیر کنیم، دشمن آن گونه که می خواهد قرآن را «تفسیر و تحریف» می‌کند.

 

امام جمعه شهر مارگون گفت: همه ما باید در مسئله جهاد تبیین تلاش کنیم، زیرا مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان مسئله تسخیر لانه جاسوسی را انتقاد کردند و فرمودند «آن طوری که باید و شاید از لانه جاسوسی آمریکا ما بتوانیم حربه‌ آمریکا را تبیین کنیم، نتوانستیم و دشمن آن گونه که خواست، خود تفسیر و تبیین کرد».

 

وی با بیان این سوال که چرا در تاریخ وقتی که شبهه ای دشمنان ایجاد می کردند امیرالمومنین می فرمود «عین عمار» عمار سراسیمه می آمد و شبهه ها را جواب می داد، خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ نیز مقام معظم رهبری فرمودند «عین عمار» عمار من کیست که بصیرت افزایی و شبهه ها را تبیین کند و برخی افراد را از این شبهه ها خارج کند.

 

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه این تاریخ همه چیز را به ما یاد داده، افزود: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماهی است که درهای بهشت گشوده و درهای جهنم بسته است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون ضمن تقدیر تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، اداره کل تبلیغات اسلامی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، قاریان قرآن و افرادی که در این محفل قرآنی شرکت کردند، گفت: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل تلاش برای راه اندازی نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان مارگون به صورت ویژه تقدیر و تشکر می کنم.

 

وی با اشاره به اینکه در شهرستان مارگون قاریان بسیاری نیز به قرائت قرآن می‌پردازند، افزود: در این شهر سه نفر حافظ قرآن، (آقایان مدبر، همت فر و خانم شرفیان) حافظ کل قرآن هستند.

 

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: این شهر دارالقرآنی دارد که نیاز است حمایت شود و ۱۰۷ نفر تاکنون در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ، مفاهیم و ... خروجی این دارالقرآن بوده است.

 

امام جمعه شهر مارگون اظهار کرد: این شهرستان، شهرستان فرهنگی است، هرچند که استقرار ادارات در این شهرستان با مشکلاتی مواجه بوده، ولی افرادی دارای استعدادهای بالا نیازمند حمایت مسئولان هستند  و در صورتی که مسئولان حمایت‌های لازم را داشته باشند، می‌توان قاریان و حافظان قرآن بیشتری در این شهرستان تربیت کرد.

 

گفتنی است در این محفل قرآنی و همایش «جهاد تبیین» که در مصلی امام رضا (ع) مارگون برگزار شد، قاریان بین المللی و استان کهگیلویه و بویراحمد به قرائت قرآن پرداختند که مورد تحسین امام جمعه و مردم شهر مارگون قرار گرفتند.

کد خبر 1166022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha