روزه‌خواری علنی دهن‌کجی به حکم الهی است/ انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی کافی نیست، باید مجازات شوند

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماهی بزرگ و در نزد خداوند دارای احترام است، گفت: کسانی که به صورت علنی روزه‌خواری می‌کنند این اقدام آنان دهن‌کجی به حکم خداوند است و مجازات به مراتب سخت‌تری در انتظارشان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» «جمعه ٢۶ فروردین» در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با انتقاد از روزه‌خواری علنی اظهارکرد: ماه مبارک رمضان ماه بزرگ و در نزد خداوند دارای احترام است. گاهی برخی افراد مراجعه می‌کنند و از روزه‌خواری علنی در خیابان‌ها و برخی مراکز گلایه می‌کنند. روزه مانند نماز تکلیف خداست و همه باید انجام‌ دهند و کسی هم که بدون هیچ عذری روزه نمی‌گیرد هم دراین دنیا و هم در آخرت آثار و تبعات آن را خواهد دید و باید پاسخگو باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه روزه نگرفتن یک گناه شخصی است، افزود: اما کسی که به صورت علنی روزه‌خواری می‌کند در حال دهن‌کجی به حکم الهی است و گناه آن شاید صد برابر کسی باشد که در خفا روزه‌خواری می‌کند. 

 

وی خاطرنشان کرد: کسی که نمی‌تواند به هردلیلی روزه بگیرد نباید علنا حکم خدا را هتک حرمت کند و باعث تحریک احساسات متدینین شود. من به این افراد نصیحت می‌کنم اگر به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند علنا روزه‌خواری نکنند چراکه گناهش بیشتر و مجازاتش سخت‌تر خواهد بود. ضمن اینکه ادب اقتضا می‌کند احساسات مردم را جریحه‌دار نکنند.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه فرا رسیدن ولادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) را هم تبریک و تهنیت گفت و افزود: این ایام مصادف با هفته کمک با محرومان و مستضعفان است و همه کسانی که توان مالی دارند بویژه در شرایط اقتصادی کنونی، به محرومان کمک کنند. هرکسی هر مقداری که در توان دارد ولو از یک خانواده دست‌گیری کند که این از بهترین کارها و عبادات است.

 

وی با گرامیداشت فرارسیدن روز ارتش و تبریک این روز به ارتشیان دلاور جمهوری اسلامی ایران گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید از نظر دفاعی و نظامی خود را قوی کنیم تا هیچ کشوری جرات نگاه چپ کردن به ایران را نداشته باشد. امروز هم ارتش و هم سپاه ما به جاهای بلندبالا و شایسته رسیده‌اند که کسی جرات تعرض به این آب و خاک را ندارد.

 

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری در ادامه با قدردانی از رئیس جمهور و وزیر اقتصاد برای انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی اظهار کرد: اینها کسانی هستند که پول‌های مردم را که در نزد بانک‌ها امانت بود را به نام تسهیلات گرفتند و سال‌هاست آن را بازنگردانده‌اند. اقدام این افراد سبب شده حتی برخی بانک‌ها به مرز ورشکستگی برسند و مدام از بانک مرکزی استقراض کنند. این افراد و همه کسانی که در گرفتن این تسهیلات به آنان کمک کردند خائن هستند. 

 

وی تاکید کرد: تنها اسامی این افراد را منتشر کردن کافی نیست بلکه باید خودشان و کسانی که با آنان همراه بودند مجازات و محاکمه شوند.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه به دیدار چند روز قبل مسئولان کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: انصافا مقام معظم رهبری به مسائل کشور، نگاه خیلی عمیق و اصولی دارند و این بدنه تشکیلاتی، مسئولان و دولت‌ها هستند که باید عمق این راهنمایی‌ها را بگیرند و به میدان عمل بیاورند. ما امروز در کشور مشکلاتی داریم که با بهره گیری از فرمایشات رهبری می‌توان آنها را حل کرد.

 

وی ادامه داد: برنامه ریزی، یکی از موضوعات مهم در فرمایشات رهبری بود. بهرحال اداره کشور برنامه ریزی می‌خواهد آنهم برنامه ریزی دانش بنیان. کشاورزی ما دانش بنیان نیست و هنوز به شیوه سنتی است که هم آب را هدر می‌دهد هم خاک ما را ویران می‌کند. کشاورزی ما باید سبب حفظ منابع آب و خاک شود. اگر این حوزه دانش بنیان شود درآمد کشاورزان تا ۵ برابر افزایش پیدا می‌کند.

 

امام جمعه گرگان بر نقد منصفانه از مسئولان که در بیانات رهبر معظم انقلاب بود هم تاکید کرد و افزود: نقد باید منصفانه باشد و در عین حال مردم را هم ناامید نکند چرا که ناامید کردن جامعه کار بد و زشتی است. امروز و در این شرایط سخت ملت ما بیش از هر چیزی به امید نیاز دارد.

 

وی به حمایت مجلس از شرکت‌های دانش بنیان و تصویب ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان اشاره و بیان کرد: باید در پرداخت این تسهیلات حساسیت وجود داشته باشد و اینگونه نباشد که هرکسی ادعای فعالیت دانش بنیان داشته باشد و بتواند این تسهیلات را بگیرد اما کاری انجام‌ ندهد. مانند بدهکاران بانکی که تسهیلات را گرفتند اما کاری نکردند و سرنوشت پول‌ها هم مشخص نشد. 

 

آیت الله نورمفیدی به آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در برخی کشورها اشاره کرد و گفت: برخی کشورها به ما بدهی‌هایی دارند و الان سرشان به سنگ خورده و قرار است این بدهی‌ها را پس بدهند اما ارزهایی که وارد کشور می‌شود نباید صرف واردات بی رویه شود بلکه باید صرف کارهای اساسی و بنیادین شود.

 

کد خبر 1166079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha