عده ای در فضای مجازی با قسم خوردن مطالب دروغ را جا می اندازند

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان به آیه ۳۸ سوره نحل اشاره و تصریح کرد: این آیه اشاره به کسانی دارد که با تمام وجود قسم می خورند که قیامتی در کار نیست و امروز هم در شبکه های مجازی می بینید که حرف دروغ را می خواهند با قسم جا بیندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله احمد شیخ بهایی، شنبه(۲۷ فروردین) در آیین جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه ثارالله با اشاره به آیه اول سوره نحل گفت: کسانی که مُصر بر گناه باشند حتماً به عذاب دنیا و آخرت گرفتار می شوند.

 

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به شان نزول این آیه اظهار کرد: مهلت دادن به گناهکاران برای توبه است و الا خداوند می تواند در لحظه افراد گناهکار را مجازات کند.

 

 

 

وی ادامه داد: کسانی که گناهان پی در پی می کنند اما مجازات نمی شوند و توبه هم نمی کنند عذاب آنان سخت تر است و مستکبرین عالم اینگونه هستند.

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی با تاکید بر اینکه هیچ گناهی را نباید کوچک شمرد؛ افزود: کوچک ترین گناه برای جهنمی شدن انسان کافی است همانگونه که کوچکترین کار خیر برای سعادتمندی انسان کفایت می کند لذا هیچ عملی را نباید کوچک شمرد.

 

 

 

 

وی سپس به آیه ۳۸ سوره نحل اشاره و تصریح کرد: این آیه اشاره به کسانی دارد که با تمام وجود قسم می خورند که قیامتی در کار نیست و امروز هم در شبکه های مجازی می بینید که حرف دروغ را می خواهند با قسم جا بیندازند.

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی با بیان اینکه همه ابدیت انسان در دنیا ساخته می شود؛ گفت: نیمی از ماه مبارک رمضان سپری شده در باقیمانده ایام سحرها و افزارها به فکر توبه باشیم و از خداوند طلب مغفرت کنیم.

کد خبر 1166444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha