تعطیلی  فضاهای معنوی چون نمایشگاه قرآن آسیب های جدی را به همراه دارد/تشکر از حضور پرشور موسسات قرآنی

اسماعیلی با بیان اینکه حدود یک ماه پیش کسی تصور نمی کرد نمایشگاه بین الملی قرآن به صورت حضوری برگزار شود، گفت: تعطیلی فضاهای معنوی چون نمایشگاه قرآن آسیب های جدی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه حدود یک ماه پیش کسی تصور نمی کرد نمایشگاه بین الملی قرآن به صورت حضوری برگزار شود، گفت: با توجه به تمهیدات دولت مردمی و گذر از پیک ششم تاکید ما بر برگزاری حضوری نمایشگاه بود چرا که تعطیلی چنین فضاهای معنوی آسیب های جدی را به همراه دارد.
 
 
وی با بیان اینکه جامعه قرآنی و مردم ما نیازمند این مجامع دینی است و تعطیلی آن برای دوستداران معارف دینی تاثیر منفی را به دنبال خواهد داشت، گفت: در ابتدا تصور بر این بود که تنها 18 هزار متر مربع از مصلی به نمایشگاه قرآن قرار گیرد. اکنون با استقبال و مشارکت موسسات و نهادهای متعدد 40 هزار مترمربع از مصلی به جانمایی غرفه های مختلف اختصاص یافت که در آن بخش های مختلف کودک، حجاب و عفاف و غیره وجود دارد. مجموعا یک فعالیت مستمر در این دوره با مشارکت همه دستگاه‌ها در برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه قرآن شکل گرفته است و از همه تشکر می‌کنیم.
 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن بیست و نهم با شعار قرآن، امید و آرامش و مزین به نام سردار شید سلیمانی فعالیت خود را آغاز و با استمداد از روح پرفتوح سردار دلها به تمام اهداف و دستاوردهای خود دست خواهیم یافت، ادامه داد: برای برگزاری چنین نمایشگاه معظم سازمان های متعددی همچون صداوسیما، شورای انقلاب فرهنگی مشارکت کردند اما جا دارد از حمایت و همکاری موسسات قرآنی تشکر ویژه داشته باشم.
 
 
اسماعیلی تصریح کرد: امروز حدود 2500 موسسه قرآنی تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند که بخشی از ظرفیت ها و توانمندی آنها در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار گرفته است.
کد خبر 1166462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha