نهضت نهج البلاغه خوانی در ۶۹ کشور جهان

حجت الاسلام مهدوی ارفع از فعال بودن نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در ۶۹ کشور جهان خبر داد.

حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، مسئول غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی یک حرکت خودجوش مردمی است. تقریبا در ۶۹ کشور جهان فعال می باشد. امسال نیز در نمایشگاه بین المللی قرآن عهده دار کل بخش عترت نمایشگاه است.

 

وی اظهار کرد: در بخش نهج البلاغه هم غرفه ای به ابعاد ۶۵۰ مترمربع تاسیس کردیم که دارای بخش های مختلفی مانند کودک، نوجوان، برنامه و طرح ۱۰ جدول (۱۰ مسئله، ۱۰ شب با ۱۰ کارشناس) است.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع در ادامه تصریح کرد: همکاران ما به ظور مستمر در نمایشگاه حضور دارند و شرکت کنندگان با آسان ترین روش نهج البلاغه خوانی بدون شرح و تفسیر آشنا می شوند و در هرکجای دنیا باشند آمورش های رایگان برای آنها برگزار می شود.

 

مسئول غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی نمایشگاه قرآن افزود: تمام فعالیت هایی که ما در ایران و ۶۹ کشور دیگر داریم در ۱۴ روز برپایی نمایشگاه هم ارائه و هم گزارش داده می شود؛ بخش هایی هم مانند مشاوره داریم که از سال های آینده راه اندازی خواهد شد.

 

وی با اشاره به بخش کودکان گفت: در نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی چند طرح برای کودکان در نظر گرفته شده است. حدود ۳۳ کتاب از نهج البلاغه مانند پرندگان در نهج البلاغه، حیوانات در نهج البلاغه و کتاب های قصه چاپ کردیم. همچنین یک طرح ویژه کودکان به اسم فرزندان علی (ع) داریم که با ادبیات کودک تمام نهج البلاغه را در قالب شعر، داستان، انیمیشن و بازی به کودکان یاد می دهند.

 

مسئول غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی نمایشگاه قرآن در ادامه اظهار کرد: علاقمندان می توانند در شبکه پیام رسان ایرانی ایتا، برنامه فرزندان علی (ع) را مشاهده کنند. ما روزانه حتی برای کسانی که خودشان کانال گروه کودک دارند محتوایی آماده و به آنها ارائه می کنیم که به نام خودشان در آنجا بارگذاری و استفاده کنند.

 

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی بیان کرد: هرچند امروز دومین روز برپایی بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم است ولی استقبال خوبی از این غرفه صورت گرفته است ضمن اینکه ما آخرین سال برگزاری نمایشگاه قبل از شیوع کرونا عنوان غرفه برتر کسب کردیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 1166861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha