روز ارتش یادآور فداکاری و ایثارگری‌های ارتشیان است

نوروزی گفت: ۲۹ فروردین روز پر افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور فداکاری و ایثارگری‌های ارتشیان و ارج نهادن به رشادت‌های غیور مردانی است که شجاعانه، جان خود را در سنگر‌های امنیّت گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «علیرضا نوروزی»، صبح امروز، (۲۹ فروردین) در دیدار با امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب کشور، اظهار کرد: ۲۹ فروردین روز پر افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور فداکاری و ایثارگری‌های ارتشیان  و ارج نهادن به رشادت‌های غیور مردانی است که شجاعانه، جان خود را در سنگر‌های امنیّت گذاشتند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، افزود: ارتشیان استقلال و دفاع از تمامیت ارضی کشور بویژه حماسه آفرینی در دوران دفاع مقدّس در طبق اخلاص نهادند و از کیان نظام مقدس اسلامی دفاع کرده و در این میسر نورانی، شهیدانی والامقام تقدیم کردند.

 

امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب کشور، نیز در این دیدار گفت: نقش ارتش در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و همراهی بدنه ارتش با مردم و رهبری، نقش راهبردی و تعیین‌کننده در پیروزی انقلاب داشته است.

 

وی تصریح کرد: در آن زمان این اطمینان برای مردم و امام( ره) به وجود آمد که ارتش در صورت شکل‌گیری انقلاب اسلامی، همراه مردم خواهد بود.

 

حاجیلو بیان کرد: امام خمینی(ره) روز 29 فروردین را به نام روز ارتش نامگذاری کرد و اجازه نداد که ارتش منحل شود و در این راستا از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی با عهده‌دار شدن امنیت کشورمان، به صورت جانانه تلاش کرد و شهدای والامقام بسیاری را تقدیم انقلاب کرد.

 

وی تصریح کرد: در ادامه در هشت سال دفاع مقدس نیز در حفظ امنیت تاثیرگذار بود و تا امروز در بیشتر مرزهای ایران حضور یافته و مستقر است و با هدایت‌های رهبری، امنیت و بازدارندگی پایدار را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است.

 

کد خبر 1167056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha