میان برگزاری برنامه های مفرح و برنامه های سوگواری مذهبی در جامعه باید تعادل برقرار شود

حجت الاسلام فوقی با تاکید بر استفاده از فکرهای نو و ظرفیت‌های جدید در سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: دین برای شادی و نشاط جامعه برنامه دارد و میان برگزاری برنامه های مفرح و برنامه های سوگواری مذهبی در جامعه باید تعادل برقرار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مهدی فوقی» در نشست با خبرنگاران اصفهان با تاکید بر اینکه فصل جدیدی در روش‌ها و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی مطرح است و این سازمان یکی از اصلی ترین مخاطبان جهاد تبیین است، اظهار داشت: خروجی عملکرد این سازمان را باید در نسل جوان و جامعه دید و اگر این خروجی دیده نمی‌شود دلیل کوتاهی در عملکرد ماست و علت دیده نشدن خروجی های تبلیغی در نسل جوان امروز ناشی از کوتاهی در عملکردهای گذشته تبلیغی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به مقتضیات زمان و نیاز مخاطبان جوان اضافه کرد: ما به عنوان پیشانی و مسئول معرفی معارف اسلامی به نسل جوان چه کرده ایم درحالیکه هنوز نیازهای جوانان پاسخ داده نشده است.


این مقام مسئول یکی از کارهای مهم سازمان متبوع خود را به روزرسانی شبکه مبلغین در سطح استان برشمرد و افزود: هیات های مذهبی باید به نیازهای نسل جوان پاسخگو باشند و امروز روحانیت و مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی باید فعالیت‌های جوان گرایانه را با تسلط کامل ارایه کنند.


حجت‌الاسلام فوقی یکی از مهمترین نیازهای جامعه را ایجاد نشاط و فرح برای جامعه مذهبی دانست و تصریح کرد: درصد فعالیت های نشاط آفرین در جامعه باید بیشتر شود و تعظیم شعائر مذهبی نیز به درستی انجام شود و ایجاد تعادل میان این دو بسیار مهم و ضروری است.

 

وی با بیان اینکه ما متولی اصلی امور مذهبی در استان هستیم و شهرداری باید در این خصوص همکاری بیشتری داشته باشد و پرداختن به آسیب های اجتماعی یکی از ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی است متذکر شد: واسپاری ماموریت ها به مردم و جوانان متخصص و متعهد و انجام نظارت بر فعالیت های این گروه ها را از رویکردهای جدید این سازمان دانست.


حجت الاسلام فوقی با بیان این که فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی باید متناسب با نیازهای روز باشد گفت: جوانان مخاطبان اصلی این سازمان بوده و اگر سازمان تبلیغات اسلامی به روز نشود و بر اساس نیازهای نسل جوان فعالیت نکند و همچنان به صورت سنتی برنامه های گذشته را ادامه دهد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان یکی از اصلی ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی برای رسیدن نسل جوان به آرامش و رضایتمندی را شناسایی نیازهای آنان اعلام کرد و گفت: در این رابطه شبکه مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی در استان به روز رسانی خواهد شد و مبلغان با روش های نوین تبلیغات آشنا و تجهیز می شوند.


وی با بیان این که یکی از ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی ساماندهی هیات های مذهبی است افزود: امروز هیات های مذهبی، روحانیت، مبلغان و دیگر افرادی که در مسیر فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارند باید به روز رسانی شوند تا بتوانند به نیازهای نسل جوان پاسخ دهند.


وی گفت: امروز نسل جوان از افراد متدین و مذهبی انتظار نشاط دارند و باید فعالیت های نشاط آور معنوی در فعالیت های مذهبی لحاظ شود.


حجت‌الاسلام فوقی با بیان این که اداره کل تبلیغات اسلامی متولی امور مذهبی در استان است و شهرداری اصفهان باید این موضوع را بپذیرد، اجرای برنامه های مربوط به ماه مبارک رمضان را برنامه های فعلی این اداره کل اعلام کرد و گفت: برگزاری شب های قدر و همچنین تجمع هیات های مذهبی اصفهان در سالروز شهادت امام علی(ع) در گذر چهار باغ عباسی و همچنین همکاری موثر در نمایشگاه قرآن و عترت را از برنامه ای این اداره کل اعلام کرد.


این مقام مسئول از وضعیت تبلیغ به معنای واقعی ابزار نگرانی کرد و گفت: هنگامی فصل جدید سازمان تبلیغات اسلامی محقق خواهد شد که تبلیغ ابزار برای دعوت جوانان به دین قلمداد شود. 
 
وی با بیان این که روش های تبلیغی ما بعضا برای جوانان جذاب نیست، بر تجدید نظر کردن روش های تبلیغی تاکید کرد و گفت: جوانان ما نباید فکر کنند دین برای تفریح و نشاط آنان برنامه ندارد.

وی تاکید کرد: دین مخالف تفریح و نشاط اجتماعی نیست و دین آزادی های جوانان را محدود نخواهد کرد و بدنه کارشناسی مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی برای تشریح این موارد باید فعال شوند.


حجت‌الاسلام فوقی استفاده از فکرهای نو و ظرفیت های جدید را از اصلی ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد و گفت: جوانان می توانند نیازهای معنوی جامعه را رفع کنند و در این رابطه باید به آنها اعتماد و از آنها حمایت کرد و  برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن در گذر چهارباغ اصفهان از جمله آنها است.


سازمان تبلیغات اسلامی باید به روز شود و برای به روز رسانی فعالیت های خود باید مسئولیت های خود را به مبلغان جوان، مجموعه های جوان دارای برنامه و نقش پذیر نسل جوان واگذار کن، گفت: این سازمان وقتی می تواند موفق شود که با واگذاری فعالیت های خود تصدیگری را به حداقل برساند و  قدرت نظارتی خود را افزایش دهد.

کد خبر 1167384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha