ازدواج بر مبنای تعالیم الهی و اصول اسلامی رحمت الهی است

حجت الاسلام انصاری گفت: ازدواج سالم و بر پایه عقل و تدبیر، معجزه خدای مبزرگ است و شکل گرفتن ازدواج بر مبنای تعالیم الهی و اصول اسلامی یک رحمت الهی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «علی اکبر انصاری»، امروز (سه شنبه 30 فروردین) در جمع خانواده های پاسداران سپاه ناحیه «احمد ابن موسی (ع)» و سومین محفل انس با قرآن گفت: قرآن کریم به خانواده با نگاه آیت الهی می نگرد و ازدواج نیز تجلی محبت الهی است.

استاد حوزه علمیه شیراز افزود: ازدواج سالم و بر پایه عقل و تدبیر، معجزه خدای مبزرگ است و شکل گرفتن ازدواج بر مبنای تعالیم الهی و اصول اسلامی یک رحمت الهی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در دین مبین اسلام، خانواده از تمام بنیان ها مقدس تر است و طلاق بدترین حلال نزد خدا و ازدواج، محبوب ‌ترین حلال است و خوب شوهرداری کردن، جهاد زنان به شمار می رود.

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر گسترش بی رویه طلاق در جامعه عنوان کرد: اسلام با سوختن و ساختن سازش ندارد اما طلاق را به عنوان آخرین راهکار برای زنان عنوان می کند.

وی ادامه داد: ازدواج، مجرایی برای محبت زوجین و ایثار و گذشت در زندگی مشترک است و زنان همواره با پاسداری از بنیان خانواده موجب حضور مردان در میدان ها می شوند.

حجت الاسلام انصاری گفت: به فرموده پیامبر (ص)،  ثواب یک ساعت در کنار همسر نشستن از یک سال عبادت در مسجد «الحرام» بیشتر است و کاز زن در خانواده عبادت بوده و مرد نیز باید حرمت همسر و مادر خانه را حفظ کند.

کد خبر 1167558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha