نمایش تصاویری از آثار شاخص موزه ملی قرآن کریم در نمایشگاه قرآن

کاسب گفت: تصاویر آثار شاخص موزه ملی قرآن کریم در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن به نمایش گذاشته شده است.

«فروغ کاسب» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معرف خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: موزه ملی قرآن کریم سال 93 آثار نفیسی را به صورت مستقیم در نمایشگاه قرآن کریم به نمایش گذاشت اما امسال به دلیل شرایط خاصی که وجود داشت و مسایل امنیتی خود آثار را در نمایشگاه ارایه نکرده ایم.

 

امین اموال فرهنگی موزه ملی قرآن کریم افزود: در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم تصاویر آثار شاخص موزه ملی قرآن کریم را انتخاب کرده ایم و در غرفه ویژه به نمایش گذاشته ایم و آثار را معرفی می کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: موزه ملی قرآن کریم در حیاط مرکزی کاخ مرمر ساخته شده است و به دلیل شرایط خاصی که دارد این موزه برای بسیاری از مردم ناشناخته است، بنابراین سعی شده در نمایشگاه قرآن به معرفی اجمالی این موزه بپردازیم.

 

کاسب با اشاره به حضور دانش آموزان و دانشجویان و بازدید از موزه ملی قرآن کریم گفت: با توجه به اینکه این موزه تخصصی است از سوی دانشجویان رشته معماری و دانشجویان رشته هنر بسیار مورد توجه است.

 

وی با اشاره به تغییر رویکردها در دوره وزارت جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در ابتدا موزه ملی قرآن کریم که تاسیس شد، بیشتر به خریداری و جمع آوری کتب نفیس قرآنی پرداخت اما پس از مدتی برای افزایش تنوع آثار خطی، دیوان اشعار و ادعیه ها و قواله های ازدواج خریداری و در موزه ارایه شده است.

 

کاسب تصریح کرد: موزه ملی قرآن کریم که نمایشگاهی متنوعی از آثار قرآنی، تاریخی و فرهنگی است آمادگی کامل برای همکاری و همراهی در کارهای تحقیقاتی با پژوهشگران و دانشجویان را دارد.

کد خبر 1167608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha