۱۵ سال خدمت متفاوت در دل مسجد

یک دهه و نیم خدمت فرهنگی و هنری در دل مسجد جلوه متمایز فعالیت جوانان و نوجوانان تیران در کانون امام حسن مجتبی(ع) است که امسال پانزدهمین سالگرد آن را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از صفهان، 15 سال پیش در ایام ماه مبارک رمضان اتفاق مهمی به همت اهالی شهر تیران در مسجد قمربنی هاشم(ع) این شهر رقم خود که آن هم افتتاح کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) بود که امروز پانزده سال فعالیت آن را می بینیم و افتخاراتش سرمایه ای برای شهر شده است.

 

یک دهه و نیم خدمت فرهنگی و هنری در دل مسجد جلوه متمایز فعالیت جوانان و نوجوانان تیران در کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) است که امسال پانزدهمین سالگرد آن را جشن گرفتند و این روز در تاریخ این دیار به ثبت خواهد رسید.

شکل گیری تعدادی دیگر از کانون های فرهنگی و هنری مسجد در این شهر پس از شناخت کارکردهای این مراکز تشکیل و آن ها نیز امروز نقش مهمی در توسعه فرهنگی دارند.

 

همواره شاخصه های این مرکز فرهنگی و هنری که در طی سال های گذشته علاوه بر اینکه برگزیده رویداد فهما بوده در عرصه های کتابخوانی، علمی، هنری و فرهنگی و اجتماعی نیز خوش درخشیده است.

جوان گرایی و استفاده از ظرفیت فعال و خودباور نوجوانان در مدیریت کانون و اداره فعالیت های آن حائز اهمیت بوده است و همین مولفه پویایی مسجد را رقم زده است.

شعار «مسجد محلی برای همه» فرصتی شده تا افراد با سلایق مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از برنامه های این مرکز بهره ببرند و ایده های نو و جدید از محل مسجد مدیریت و فرماندهی شود.

 

 

فعالیت های فناورانه و فعال در فضای مجازی

فضای مجازی یکی از بسترهای مهم این مرکز برای تعمیق فرهنگ ناب اسلامی بوده و یک کانون در بستر اینترنت فعال و محل انتقال مفاهیم بلند و ارزشمند است.

تعمیق و گسترش معارف قرآن و اهل‌بیت(ع)، تشکیل باشگاه های کتابخوانی، تیم سازی و اجرای فعالیت های گروهی، اجرای نمایش، سرود و جشنواره های هنری، توانمندسازی در برابر آسیب ها و چالش های اجتماعی، نشاط دیجیتالی با ارائه خدمات بازی و سرگرمی، آموزش مهارت های زندگی و مفاهیم فرهنگی و هنری، بازی و مسابقات ورزشی و فکری، تکریم و تعظیم مناسبت ها و رویدادها و میزبانی جشنواره های فرهنگی، هنری و دیجیتال از جمله اقدامات این مرکز است.

 

افتخارات و رتبه‌های سالانه

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران، برگزیده ملی در عرصه اوقات فراغت، شایسته تقدیر ملی در عرصه کتاب و کتابخوانی، مرکز برتر ملی فناوری اطلاعات و رسانه دیجیتال، برگزیده فعال در حوزه مشارکت اجتماعی و کارگروهی و دارنده دیپلم افتخار در بین مراکز فرهنگی و اجتماعی اصفهان است.

 

در نگاه مردم و مسئولان

گذر زمان و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با این مرکز فرهنگی و هنری باعث شده که استقبال و حمایت خوبی از این مرکز صورت بگیرد و در مقاطع مختلف زمانی شاهد بازدید و بررسی فعالیت های این مرکز توسط مسئولین باشیم.

نگاه خانواده ها و مردم شهر به این مرکز به عنوان نقطه عطف اوقات فراغت با نگاه همه جانبه به نیازهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی بوده و همواره سعی بر بهره برداری و لحظه شماری از فعالیت ها در مقاطع مختلف زمانی است.

«سجاد پناهی» رئیس دادگستری تیران که از این مجموعه بازدید کرد، فعالیت کمی و کیفی کانون های مساجد را در امر پبشگیری از وقوع جرم کارساز و مهم دانست و اذعان داشت: توجه همه جانبه به فعالیت های فرهنگی و هنری سهم موثری در جذب به مسجد و تقویت باورهای دینی دارد.

 وی حمایت از فعالیت های مساجد توسط خیرین و دستگاه های اداری را ضروری خواند.

«علی معینی» کارشناس کانون های فرهنگی و هنری مساجد تیران و کرون نیز فعالیت موثر و کارآمد کانون امام حسن مجتبی(ع) در تیم سازی و برنامه محوری را مورد تاکید و توجه قرار داد.

وی از این مرکز به عنوان قطب فرهنگی در حوزه های مختلف یاد کرد و اظهار داشت: فعالیت نوجوانان و جوانان در پیشرفت کار و فعالیت های جدید موثر است.

انتهای پیام

کد خبر 1167628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha