ندای «الهی العفو» مازندرانی به یاد اولین شهید محراب در آسمان طنین انداز شد

همزمان با فرا رسیدن شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و اولین شب قدر مردم با فریاد «الهی العفو»، « الغوث الغوث خلصنا من‌النار یارب» صدایشان را تا به عرش رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، مردم مومن مازندران شامگاه (۳۱فروردین) مصادف با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به یاد اولین شهید محراب حضرت علی(ع) با رعایت کامل نکات بهداشتی از خانه‌ها و اماکن مذهبی با دست های معطر شده به عطر قرآن شب ضربت خوردن امام اول شیعیان حضرت امیرالمومنین علی(ع) را به دعا و نیایش نشستند.

 

مردم دلداده به ائمه اطهار(علیهم السلام) استان مازندران که اینک به شب نوزدهم ماه رمضان و اولین شب قدر در سال قرن جدید رسیده‌اند، با قرآن های بر سر افراشته دست های خود را به آسمان بلند کرده و با سردادن ندای "العفو" و« الغوث الغوث خلصنا من‌النار یارب» بندگی و تواضع را به درگاه ابدیت عرضه کرده اند.

 

مازندرانی ها مردمان دیار علویان که سرزمین مادری شان مامن و ملجا امامزادگان واجب التعظیم است در غم و اندوه ضربت خوردن اولین پیشوای شیعیان در سجده نماز به سوگ نشستند و در این غم بزرگ اشک ماتم ریختند.

 

همچنین تعجیل در ظهور امام عصر(عج)، شفای بیماران، خوشبختی جوانان و سلامتی رهبر معظم انقلاب و نابودی کفر و استکبار دعاهایی بود که نوجوانان، کودکان و نونهالان، زنان و مردان و پیرمردان و پیرزنان اسن خطه از شمال کشور در دین داری، ولایت مداری، شهید پروری، حرکت در مسیر اهل بیت (علیهم السلام) شهره عام و خاص هستند بر زبان جاری می‌ساختند.

 

شب زنده‌داران در این شب جهت امضا گرفتن حاجات از حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و برای آمرزش گناهان دست به آسمان بلند کردند.

 

حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار شبستان، ضمن تحسین عملکرد خادمین بقاع متبرکه و امامزادگان استان مازندران برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی مورد تاکید ستاد ملی مدیریت کرونا با هدف تداوم فعالیت این اماکن مقدسه در شرایط کرونایی، اظهار کرد: به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع) بقاع متبرکه استان سیاه پوش شده و مراسم عزاداری نیز برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه هر ساله مردم مومن و روزه‌دار استان مازندران مراسم شب‌های احیا را در جوار امامزادگان برگزار می‌کنند، افزود: از این رو از روزهای گذشته مقدمات برگزاری هرچه بهتر مراسم های شب‌های قدر در جوار بقاع متبرکه استان مهیا شده است.
 

وی از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به متولیان این اماکن خبر داد و تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزای مراسم لیالی قدر باید با رعایت فاصله و استفاده از ماسک توسط روزه‌داران انجام شود و از مردم مومن استان تقاضا داریم به توصیه‌های پزشکی در این شب‌ها رعایت کنند.

 

حجت الاسلام حیدری یادآورشد: رعایت تهویه مناسب شبستان امامزادگان الزامی و اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه به هیات امنای بقاع متبرکه صورت گرفته است.

 

وی از حضور سخنرانان و مبلغان اعزامی از قم در مراسم لیالی قدر در جوار امامزادگان مازندران خبر داد و گفت: در راستای طرح ضیافت الهی مبلغان اعزامی از قم در بقاع متبرکه مستقر هستند که در ماه مبارک رمضان اقدام به سخنرانی و برگزاری مراسمات فرهنگی می‌کنند.

 

به گزارش شبستان، در شب های قدر امسال و با توجه به تداوم حضور کرونا، محبان اهل بیت علیهم السلام) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی آمدند تا مقدرات خوبی برای خود و هموطنان شان و بیمارانی که در بستر بیماری قرار دارند؛ رقم بزنند و با بهره مندی از منزلت شب قدر، سال معنوی خوبی را برای خود به انتطار بنشینند.

کد خبر 1168075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha