برگزاری ویژه برنامه های شب های قدر در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام نصیرالاسلامی گفت: مراسم ویژه شب های قدر در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌ الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» گفت: امسال نیز مطابق سال های گذشته برگزاری مراسم شب‌های قدر همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، استفاده از مُهر و جانماز شخصی و رعایت فاصله اجتماعی مورد توجه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بقاع متبرکه دارای صحن و محیط های روباز هستند و آمادگی برگزاری مراسم شب‌های احیا را دارند، افزود: درب‌ها و صحن‌های امامزادگان به روی عموم مردم گشوده بوده و امکان حضور زائران با رعایت موازین بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و به همراه داشتن ماسک در راستای بهره‌مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان به ویژه در لیالی قدر فراهم است.

 

حجت‌ الاسلام نصیرالاسلامی گفت: در راستای حفظ سلامتی مردم در شب‌های قدر نظافت و ضدعفونی ضریح، قفسه‌های قرآن، شبستان و صحن بقاع متبرکه به‌ طور مداوم توسط خُدام صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه به صورت ویژه طرح «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد، اضافه کرد: اقامه نمازهای جماعت و سخنرانی مذهبی و بیان احکام، اجرای مراسم جزءخوانی و محافل انس با قرآن کریم، راه‌اندازی خیمه‌های معرفت و مشاوره مذهبی از جمله این برنامه‌هاست.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران در طول ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه شب قدر، شبی است که همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه، اراده، اختیار و قابلیت های انسان تقدیر می شود، افزود: شب قدر یکی از شب های نیمه دوم ماه رمضان است که طبق روایات ما، یکی از شب های نوزدهم یا بیست و یکم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این شب امور خیر و شر مردم، ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال متناسب با اراده، دعا و قابلیت انسان واقع می شود، تقدیر می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این شب زن و مرد، پیر و جوان چهره جان را با اشک توبه، از غبار تن زدودند و از خدای رمضان مسیر نورانی سعادت را خواستار شدند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شب قدر بهانه‌ای برای بخشایش بی‌بهانه گناهان و پر نعمت‌ترین خوان رحمت خداست، بیان کرد: شب قدر، شبی که سرنوشت یک ساله انسان رقم می‌خورد؛ شبی که پروردگار دعای العفو بندگانش را به استجابت می‌رساند و آمرزش بی‌بهانه را  مهمان قلب‌های روزه‌داران می‌کند.

 

حجت الاسلام نصیرالاسلامی عنوان کرد: در میان شب‌های ماه بابرکت رمضان، شب‌های قدر از فضیلتی دیگر برخوردار است، شبی که خداوند آن را از هزار ماه برتر می‌داند.

 

وی گفت: یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب  عاشقانه معبود خویش را  نیایش می‌کنند.

کد خبر 1168104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha