مطالب وزین و متعالی همچون شعر باعث رشد مردم می شود

آیت الله حسینی گفت: ما باید مطالب وزین و متعالی همچون شعر با درون مایه ارزشمند را به مردم عرضه کنیم تا مردم رشد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت شهادت امام علی علیه السلام و همزمان با نخستین شب قدر، شب شعر «نامه ی هجر» با حضور آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری استان و جمعی از شاعران آئینی در شهر یاسوج برگزار شد.

 

آیت‌الله «سید نصیر حسینی» در این آئین ضمن تقدیر از شاعران، گفت: شما با اشعارتان به این کلمات قیمت و ارزش دادید و کلمات را در راه دین ارزشمند کردید.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج افزود: شعر ابزار بزرگی برای تربیت و آموزش است که اگر بتواند شخصیت های ارزشمند را تربیت کند، قطعا اثر خود را می گذارد.

 

وی با اشاره به اهمیت شعر، تصریح کرد: اشعار می تواند عرصه های مختلف اخلاقی، عرفانی، احکام اسلام و … را در خود جای دهد و به مخاطب ارائه کند و انسان را تعالی ببخشد.

 

آیت الله حسینی با بیان اهمیت شعر در مباحث دینی، گفت: بهتر است که از ذوق شعری جهت تربیت الهی و دینی جامعه بهره ببریم و ذهن ها را از بندهای بیهوده رها کنیم.

 

نماینده ولی‌ فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:ما باید مطالب وزین و متعالی همچون شعر با درون مایه ارزشمند را به مردم عرضه کنیم تا مردم رشد کنند.

 

حجت الاسلام سید رضا افتخاری هم با اشاره به شاعران جوان استان، گفت: در استان ما شعر آئینی رشد خوبی داشته و شاعران قابلی در این عرصه فعالیت دارند که باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بوییراحمد افزود: شعر به عنوان یک هنر تاثیرگذار و شعر آئینی که صبغه دینی دارد و متاثر از آموزه های اسلامی است توانسته در کهگیلویه و بویراحمد جایگاه ویژه ای کسب نماید.

 

در این شب شعر سید اکبر سلیمانی، قاسم بدره، سید یاسر سعادت مهر، حمید حسینیان، سیاوش نریمان و محسن مظلومی از شاعران آئینی کهگیلویه وبویراحمد حضور داشتند.

 

در پایان این برنامه از شاعران آئینی کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1168304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha