وجود دست‌های پشت‌پرده برای ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و افغانستان/ راهپیمایی روز جهانی قدس باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود

آیت‌الله نورمفیدی گفت: عده‌ای در افغانستان، ایران هراسی و برخی در ایران افغان‌هراسی راه انداخته‌اند که حتما دست‌هایی پشت پرده وجود دارد و برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی» امروز (جمعه ٢ اردیبهشت) در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر گرگان با بیان اینکه برخی از غربی‌ها با اصل و اساس اسلام مخالف هستند، هتک حرمت به قرآن کریم را در کشور سوئد محکوم و اظهار کرد: در این کشور تحت عنوان مخالفت با ورود مهاجران به سوئد، کتاب آسمانی و مقدس دو میلیارد نفر مسلمان را در جهان آتش زدند. بین مهاجران هم مسلمان و هم غیرمسلمان وجود دارد اما اینان چه مرگشان است که چنین اهانتی به مقدسات مسلمانان می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه در این کشورها ادعای آزادی دارند، گفت: این چه آزادی غلطی است که چنین هتک حرمتی به قرآن کریم می‌کند. مگر در این کشورها آزادی مطلق وجود دارد؟ چگونه است که تا کسی ماجرای هولوکاست را نفی می‌کند سریعا با او برخورد و مجازاتش می‌کنند؟ این چه آزادی است؟

 

وی افزود: یکی از دلایلی که چنین اقدامات منزجرکننده‌ای انجام می‌دهند برای این است که اعتقادات مسلمانان را از بین ببرند. اما هر مسلمان با غیرتی نباید نسبت به این اتفاقات سکوت کرده و باید درباره آن موضع گیری کنند. همانطور که امام خمینی (ره) بعد از نوشته شدن کتاب آیات شیطانی، خون نویسنده مرتد این کتاب را مباح اعلام کرد.

 

آیتالله نورمفیدی به موضوع فلسطین به عنوان مهم‌ترین موضوع جهان اسلام اشاره کرد و گفت: از زمانی که رژیم صهیونیستی بخشی از سرزمین مردم فلسطین را اشغال و غصب کرده است تا امروز که حدود ۷ دهه از آن زمان می‌گذرد، ملت فلسطین همواره زیر ظلم و ستم قرار دارند.

 

وی بیان کرد: اسرائیل خیلی تلاش می‌کند که بتواند در منطقه امنیت و آرامش داشته باشد، برخی کشورهای عربی هم رو به سازش آوردند و حتی بعضی از آنها مزدور این رژیم غاصب شدند. اما مسئله فلسطین هنوز تمام نشده است حتی اخیرا در دل سرزمین‌های اشغالی جوانان فلسطینی عملیات‌های استشهادی انجام داده‌اند که تعدادی از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیدند یا مجروح شدند.

 

خطیب جمعه گرگان خاطرنشان کرد: امسال لازم است که راهپیمایی باشکوه تر از همیشه برگزار شود تا مردم فلسطین ببینند که آرمان قدس شریف و فلسطین همچنان مورد توجه مسلمانان است و تصور نکنند که تنها هستند. مسئولان هم شرایط را برای حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تسهیل کنند.

 

وی در ادامه به برخی حوادث اخیر برای ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: این اتفاقات خطرناک است، عده‌ای در افغانستان، ایران هراسی و برخی در ایران افغان‌هراسی راه انداخته‌اند که حتما دست‌هایی پشت پرده وجود دارد و برنامه ریزی شده است.

 

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: ملت ایران ۴۰ سال است که میزبان مهاجران افغان است و سال‌هاست که مردم این کشور در ایران اسلامی زندگی و کار می‌کنند ما ندیدیم یا نشنیدیم که ظلمی درباره این مهاجران اتفاق بیفتد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: عده‌ای در دو کشور در حال ایچاد اختلاف هستند و در بیرون هم عده‌ای تلاش می‌کنند تا بنزینی بر این اختلافات بریزند و آنها را شعله‌ور کنند. عده‌ای هم تصاویر و فیلم‌هایی می‌گیرند و برای آن شبکه استعماری لندنی می‌فرستند. اما همه باید بدانیم مصالح کشور بالاتر از این حرفاست و مردم ایران آنقدر آگاه هستند که تحت تاثیر این جوسازی‌ها و فشارها قرار نگیرند.

 

کد خبر 1168477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha